نوشته شده توسط : اصغر سیفی

شارژ اظطراری همراه اول یکی از خدماتی است که همراه اول توانسته است آن را به کاربران خود ارائه دهد. شارژ اضطراری به شما کمک می کند در شرایط اضطراری شارژ تهیه کنید و تماس ضروری خود را برقرار کنید.

 

شارژ اضطراری همراه اول چیست؟

 

افزایش اعتبار اضطراری اپراتور همراه اول یکی از اقدامات سخاوتمندانه همراه اول است که به دور از انصاف است از آن بی اطلاع باشید و از آن استفاده نکنید. یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران به طور مداوم با آن درگیر هستند، کمبود شارژ و یا اتمام موجودی حساب سیم کارت است که می تواند در شرایط اضطراری و یا خارج از کشور رخ دهد. گاهی این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که شما به اینترنت نیز دسترسی ندارید که بتوانید نسبت به خرید شارژ اقدام کنید.

 

همراه اول یکی از شرکت های ارائه دهنده سیم کارت های اعتباری و دائمی است که تا به امروز توانسته بسیار موثر و کارآمد به کاربران خود کمک کند و آنها را در تمامی شرایط همراهی کند. کد اضطراری یکی از خدماتی است که هم ایرانسل و هم همراه اول توانسته اند آن را به کاربران خود ارائه دهند و آنها در تمامی شرایط حمایت و پشتیبانی کنند. کد اضطراری همراه اول به شما کمک می کند در شرایط اضطراری شارژ تهیه کنید و تماس ضروری خود را برقرار کنید.

 

این شرکت توانسته با ارائه این خدمت ادعای همیشگی خود با عنوان هیچکس تنها نیست را به اثبات برساند. حال باید به این موضوع بپردازیم که شارژ اضطراری چیست؟ در واقع شارژ ضروری اپراتور همراه اول یک شارژ اضطراری برای مواقع اضطراری است که شما در چنین شرایطی قادر به دسترسی به اینترنت، حساب بانکی و هیچکس دیگر برای تهیه شارژ نیستید. همراه اول آن را بدون پرداخت هزینه به شما ارائه می دهد و شما می توانید خط خود را از طریق آن به صورت بدهی شارژ کنید. این شارژ با عنوان چتر اضطراری نیز در میان کاربران همراه اول شناخته می شود.

 

کد اضطراری همراه اول

 

همراه اول برای عرضه این خدمات کدهای USSD بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که با پیش شماره ۱ و ۱۰ و ۱۱۱ آغاز می شوند. این شرکت در تلاش است تا در هر شرایطی به کاربران خود خدمات بدهد و آنها را به خوبی یاری کند. به گونه ای که در هر شرایطی احساس رضایت کنند و کمبودی از سوی شرکت همراه اول احساس نکنند.

 

مقاله پیشنهادی ما به شما دوست عزیز: کدهای رایگان همراه اول

 

هزینه هر یک از این خدمات پرداخت می شود و نحوه ارائه یا گستره ارائه آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کد اضطراری همراه اول به شما کمک می کند در شبکه داخلی تنها نمانید و بتوانید حداقل از دوستان و مخاطبان خود آن را دریافت کنید. در اینجا قصد داریم کدهای متفاوت همراه اول برای دریافت شارژ اضطراری را بررسی کنیم.

 

کد فعالسازی شارژ اضطراری همراه اول

 

کدهای USSD 1 و ۱۰ برای فعالسازی شارژ اضطراری استفاده می شوند که با استفاده از کدهای داخلی دیگر می توانید خدمات بیشتری دریافت کنید که این کدها و خدمات به ترتیب زیر می باشند:

 

مقاله پیشنهادی: نحوه دیدن سلامت باتری سامسونگ

 

#۱* (ستاره_یک_شارپ) کد شارژ اضطراری همراه اول

 

#۱۷۰*۱* (ستاره_یک_ستاره_۱۷۰_شارپ) مشاهده وضعیت شارژ سیم کارت

 

#۱۷۱*۱* (ستاره_یک_۱۷۱_شارپ) فعالسازی سرویس شارژ اضطراری

 

#۱۷۹*۱* (ستاره_یک_ستاره_۱۷۹_شارپ) راهنمای دریافت افزایش اعتبار اضطراری اپراتور همراه اول

 

#۱۰* (ستاره_۱۰_شارپ) کد اضطراری همراه اول

 

#۲۵۰*۱۰* (ستاره_۱۰_ستاره_۲۵۰_شارپ) مشاهده وضعیت شارژ سیم کارت

 

#۲۵۱*۱۰* (ستاره_۱۰_ستاره_۲۵۱_شارپ) فعالسازی سرویس شارژ اضطراری

 

#۲۵۹*۱۰* (ستاره_۱۰_ستاره_۲۵۹_شارپ) راهنمای دریافت شارژ اضطراری

 

#۲۶*۱۱۱* (ستاره-۱۱۱-ستاره-۲۶-شارپ) ۵ دقیقه مکالمه رایگان.

 

#۲۶۲*۱۱۱* (ستاره-۱۱۱-ستاره-۲۶۲-شارپ)

 

#۲۶۳*۱۱۱* (ستاره-۱۱۱-ستاره-۲۶۳-شارپ)

 

فعالسازی کد اضطراری همراه اول

 

شرایط دریافت شارژ اضطراری همراه اول

 

دریافت افزایش اعتبار اضطراری در اپراتور همراه اول مانند سایر خدمات، دارای برخی شرایط است که شما باید آنها را داشته باشید تا این خدمت را دریافت کنید. اولین شرط این است که شما همراه اولی باشید، یعنی یک سیم کارت همراه اول داشته باشید که از آن استفاده نیز می کنید. شرط دوم این است که حداقل سه ماه از همراه اولی شدن شما گذشته باشید.

 

آموزش تخصصی پیشنهادی ما به شما: آموزش تعمیرات موبایل رایگان

 

علاوه بر این سیم کارت خود را در این مدت حداقل به میزان ۹ هزار تومان شارژ کرده باشید. شرط آخر این است که شما کمتر از ۲۰ تومان شارژ سیم کارت داشته باشید تا موفق شوید افزایش اعتبار اضطراری در اپراتور همراه اول را دریافت کنید. با این شرایط شما یکی از کاربران تحت حمایت و زیر چتر کد اضطراری همراه اول قرار خواهید گرفت. بنابراین با داشتن هر یک از این شرایط دیگر نگران گیر افتادن در شرایط سخت و بدون شارژ نباشید.

 

شرایط دریافت کد اضطراری همراه اول

 

دستورالعمل دریافت شارژ اضطراری همراه اول

 

با دانستن کد دستوری افزایش اعتبار اضطراری در اپراتور همراه اول شما می توانید نسبت به دریافت خدمات مورد نیاز خود اقدام کنید. با این حساب شما نیازی به اتصال به اینترنت و یا دسترسی به اپلیکیشن ندارید و در هر موقعیتی با وارد کردن کد دستوری مورد نظر، شارژ اضطراری دریافت کنید. کد دستوری آن به ترتیب زیر می باشد:

 

#۱* (ستاره_یک_شارپ)

 

یا

 

#۱۰* (ستاره_ده_شارپ)

 

هر یک از کدهای بالا شما را وارد پنل همراه اول خواهید شد. در این پنل گزینه شارژ را انتخاب کنید و پس از آن گزینه ۷ یا افزایش اعتبار اضطراری همراه اول را انتخاب کنید. با انتخاب شارژ اضطراری، شما پس از دقایقی پیامک دریافت شارژ را دریافت خواهید کرد. اما سیم کارت به چه میزان شارژ خواهد شد؟ افزایش اعتبار اضطراری همراه اول مبلغ ۶۴۰ تومان می باشد که ۴۰ تومان آن هزینه تراکنش است. این هزینه پس از اولین شارژ سیم کارت از سوی شما، از حساب شما کسر خواهد شد. هزینه افزایش اعتبار اضطراری همراه اول به اندازه یک تماس اضطراری است و شاید برای بسیاری از افراد هزینه اندکی به حساب آید. این نکته را به خاطر داشته باشید که مدت زمان استفاده از این شارژ اضطراری یک ماه است.

 

دستورالعمل دریافت کد اضطراری همراه اول

 

کد شارژ اضطراری همراه اول – کد اضطراری همراه اول – شارژ اضطراری همراه اول ۶۰۰ تومان – کد شارژ رایگان همراه اول – کد شارژ رایگان همراه اول میخوام – کد شارژ اضطراری همراه اول – کد شارژ رایگان همراه اول – کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول

 

خدمات افزایش اعتبار اضطراری همراه اول

 

افزایش اعتبار اضطراری همراه اول تنها شامل ارائه شارژ به کاربران همراه اول خلاصه نمی شود و شما می توانید از دو نوع خدمات بهره مند شوید. خدمات دیگری علاوه بر کد دستوری #۱* و #۱۰* وجود دارد که با استفاده از کد دستوری #۲۶۰*۱۰* به کاربران همراه اول ارائه می شود. شما با وارد کردن این کد دستوری می توانید از خدماتی از قبیل درخواست افزایش اعتبار اضطراری همراه اول و درخواست یا تماس اضطراری را انتخاب کنید.

 

با انتخاب درخواست تماس اضطراری می توانید شماره یکی از مخاطبان و دوستان خود را جهت تماس وارد کنید و از او درخواست کنید با شما تماس بگیرد. برای این کار می توانید از کد دستوری #۲۶۱*۱۰* و #۲۶۲*۲۰* نیز استفاده کنید.

 

خدمات افزایش اعتبار اضطراری همراه اول

 

با کد #۲۶۲*۱* شما می توانید مبلغ ۱۰۰۰ تومان شارژ اضطراری از سوی مخاطب انتخابی خود دریافت کنید. ۴۰ تومان از این مبلغ به عنوان هزینه تراکنش کسر خواهد شد و تنها ۹۶۰ تومان از آن باقی خواهد ماند. این شارژ اضطراری به صورت انتقال شارژ از حساب مخاطب به حساب شما می باشد.

 

در مورد کد اضطراری نکته ای را باید متذکر شد، در صورتی که شارژ سیم کارت اعتباری شما بیش از ۲۰۰ تومان باشد شارژ ضروری همراه اول به شما تعلق نخواهد گرفت. همچنین این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که شما تنها ۵ بار می توانید از شارژ ضروری همراه اول استفاده کنید و با رعایت یک فاصله زمانی می توانید دو شارژ اعتباری اضطراری دریافت کنید.

 

دیگر سرویس های افزایش اعتبار اضطراری همراه اول

 

علاوه بر خدماتی که در مورد آنها صحبت شد، همراه اول خدمات دیگری را در متناسب با چتر اضطراری همراه اول ارائه می دهد. چتر اضطراری همراه اول تمامی کاربران همراه اول را زیر چتر خود نگه می دارد و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه می دهد. به این ترتیب کاربران خود را با خدمات خاص خود ترغیب به دریافت خدمات بیشتر می کند. کد اضطراری از اواخر سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد و توانست با مجموعه ای از خدمات شعار خود را بیش از پیش به کاربران ثابت کند. همراه اول در صورت اتمام شارژ با ارائه شارژ اضطراری تمامی کاربران خود را زیر چتر حمایت خود قرار می دهد.

 

کد دستوری دیگری که برای شارژ اضطراری می تواند شما را یاری کند، کد دستوری #۲۶*۱۱۱* می باشد. با این کد شما می توانید درخواست افزایش اعتبار اضطراری از همراه اول داشته باشید. مشترکی که شارژ اضطراری نیاز دارد و و شارژ سیم کارت او به اندازه کافی او را پشتیبانی نمی کند، می تواند تماس اضطراری درخواست کند و به مدت ۵ دقیقه با مخاطب مورد نظر خود مکالمه کند.

 

به این ترتیب همراه اول ۵ دقیقه را به صورت رایگان برای او در نظر خواهد گرفت، این مکالمه به صورت درون شبکه ای خواهد بود و تنها با کد دستوری #۲۶۰*۱۱۱* آن را دریافت کنید. آنچه که بسیار جالب توجه است، این است که شما می توانید این شارژ را چه از تلفن ثابت و چه از طریق گوشی همراه آن را دریافت کنید. شما باید آن را در فاصله ۵ دقیقه الی ۲۴ ساعت استفاده کنید، چرا که پس از این بازه زمانی شارژ رایگان شما خواهد سوخت.

 

دیگر سرویس های شارژ اضطراری

 

با کد دستوری #۲۶۲*۱۱۱* می توانید تماس اضطراری از همراه اول دریافت کنید و شماره مخاطب مورد نظر خود یا مخاطبین همراه اول را وارد کنید. با این درخواست پیامک شما مبنی بر اینکه با شما تماس بگیرند، برای مخاطب ارسال خواهد شد و مخاطب با شما تماس خواهد گرفت. شما کد دستوری دیگری را پیشرو دارید و آن نیز #۲۶۳*۱۱۱* است.

 

با این کد مشترک همراه اولی می تواند از سایر مشترکین همراه اول شارژ درخواست کند که به نوعی افزایش اعتبار اضطراری همراه اول به حساب می آید. مبلغ شارژ چیزی حدود ۱۰۰۰ تومان است و ۴۰ تومان آن به عنوان مبلغ تراکنش کسر خواهد شد. به این ترتیب مشترک مورد نظر ۹۶۰ تومان خواهد بود. این کد دستوری پیامکی برای مخاطب مورد نظر شما ارسال می کند که وی با زدن کلید ۱ آن را تایید و یا زدن کلید ۲ آن را رد می کند.

 

برخی از دوره های در حال اجرا در مجتمع آموزشی فنی پویان عبارتند از دوره های اموزش تعمیر برد ، و آموزش برق ، اموزش تعمیرات پکیج ، آموزش نصب کولر گازی و … .

 

کد شارژ اضطراری همراه اول – کد اضطراری همراه اول – شارژ اضطراری همراه اول ۶۰۰ تومان – کد شارژ رایگان همراه اول – کد شارژ رایگان همراه اول میخوام – کد شارژ اضطراری همراه اول – کد شارژ رایگان همراه اول – کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول

 
 


:: برچسب‌ها: کد مکالمه رایگان ماهانه همراه اول , ترفند مکالمه رایگان همراه اول , کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول , فعال سازی اینترنت رایگان همراه اول , کد مکالمه رایگان روزانه همراه اول , کد های همراه اول , کد شارژ رایگان همراه اول میخوام , کد مکالمه همراه اول , کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول , شارژ اضطراری همراه اول ۶۰۰ تومان , بسته مکالمه همراه اول , شارژ بانوان همراه اول , هدیه همراه اول مکالمه رایگان , کد مکالمه ماهانه همراه اول , کد مکالمه رایگان , یک سال مکالمه رایگان همراه اول , کد بسته مکالمه همراه اول , کدمکالمه همراه اول , تبدیل اعتباری به دائمی همراه اول , روش خرید بسته مکالمه همراه اول , کد تخفیف مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه اول , تبدیل اعتباری به دائمی همراه اول , روش خرید بسته مکالمه همراه اول , کد تخفیف مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه اول , مکالمه رایگان همراه اول , کدمکالمه رایگان همراه اول , بسته مکالمه همراه اول , طرح رایگان همراه اول , كد فعال كردن مكالمه رايگان همراه اول , فعال كردن مكالمه رايگان همراه اول , کد یک روز مکالمه رایگان همراه اول اعتباری , کد فعالسازی مکالمه رایگان همراه اول , کد مکالمه همراه اول , رایگان کردن همراه اول , کد رایگان کردن مکالمه همراه اول , کد تماس رایگان همراه اول , کد هدیه تولد همراه اول مکالمه رایگان , طرح مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان روزانه همراه اول , کد های رایگان همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه , کد دریافت مکالمه رایگان همراه اول , کد رایگان کردم مکالمه همراه اول , کد رایگان همراه اول , کد مکالمه رایگان تولد همراه اول , کد دریافت هدیه پرداخت قبض همراه اول , خرید بسته مکالمه همراه اول , بسته های مقرون به صرفه همراه اول , بسته مکالمه همراه اول اعتباری , بسته های مکالمه همراه اول , کد هدیه مکالمه رایگان همراه اول , بسته های مکالمه همراه اول ۱۴۰۰ , کد یک ساعت مکالمه رایگان همراه اول , کد همراه اول برای مکالمه رایگان , کد دستوری فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول , کد فعال سازی همراه اول مکالمه رایگان , کد فعال سازی همراه اول مکالمه رایگان , دریافت مکالمه رایگان همراه اول , رمز مکالمه رایگان همراه اول , طرحهای مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان ماهانه همراه اول , کد رایگان تماس همراه اول , بسته مکالمه همراه اول ماهانه , روزهای گرم حرفی همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه اول ماهانه , کد مکالمه رایگان همراه اول یک روزه , کد مکالمه یک ماهه همراه اول , رايگان كردن تلفن همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اصغر سیفی

همه ی تلویزیون هایی که در دنیا استفاده می شوند به دلایل مختلفی دچار پارازیت شده و باعث برفکی شدن صفحه برفکی تصویر تلویزیون میشوند. نمایش برفک مشکلی نیست که فقط به دست متخصصین بتواند تعمیر و رفع شود.

صرف نظر از این که با تعمیرات تلویزیون و مسائل مربوط به برفکی شدن تصویر تلویزیون آشنایی دارید یا خیر. در صورتی که قطع با شل شدن سیم ها و یا تداخل دستگاه های بیرونی باعث بروز مشکل شده باشد، شما می توانید خودتان مشکل را بررسی کرده و آنرا حل کنید.

حل این مشکل به ابزار های خاص نیاز ندارد و اگر خودتان آن را انجام دهید هزینه ی زیادی هم نخواهد داشت.

 وره ی آموزشی پیشنهادی ما به شما: اموزش تعمیرات تلویزیون

 1. بررسی سیم برق

سیم برق گیرنده را بررسی کنید. مطمئن شوید که این دوشاخه محکم در داخل پریز برق ، سه راهی و یا محافظ نوسانات برق قرار گرفته است.

اگر هنگام روشن شدن تلویزیون گیرنده روشن نمی شود، تلویزیون شما سیگنالی دریافت نمی کند و باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون می شود.

2. بررسی کابل کواکسیال هنگام برفکی شدن تصویر تلویزیون

کابل هم محور (کواکسیال) را چک کنید. این کابل به پشت گیرنده ی آنتن و یا گیرنده ی ماهواره ای شما نصب شده است.

مطمئن شوید که این کابل به ورودی ANT IN وصل شده باشد. عدم اتصال این کابل باعث دریافت نشدن سیگنال توسط تلویزیون و ظاهر شدن نقاط سیاه و سفید روی صفحه نمایش و برفکی شدن تصویر تلویزیون شما خواهد شد.

3. شل نبودن کابل هم محور

کابل هم محور را محکم کنید. حتی اگر به نظر می رسد که کابل هم محور در داخل ورودی ANT IN قرار دارد، اگر اتصال کابل به ورودی شل باشد می تواند تا حدودی باعث مشکلات دریافت سیگنال توسط تلویزیون شده و وضوح تصویر را از بین ببرد.

یک حلقه ی فلزی که نزدیک به انتهای کابل هم محور بسته می شود تهیه کنید تا محل قرار گرفتن کابل در داخل ورودی را محکم کنید.

این حلقه ی فلزی را به طرف راست بچرخانید تا به انتهای کابل نزدیک تر شود. عمل سفت کردن اتصال و چرخاندن حلقه را آنقدر ادامه دهید تا دیگر امکان چرخاندن آن وجود نداشته باشد. این کار وجود پارازیت در تصویر تلویزیون را از بین می برد.

4. ریست کردن سیستم

ست آپ باکس خود را خاموش و روشن کنید. به سرعت ست آپ باکس مشخصی را که باعث بروز مشکل شده است خاموش و روشن کنید.

برای این کار تنها باید به پشت دستگاه دسترسی پیدا کنید و سیم برق را بیرون بکشید تا خاموش شود. 10 ثانیه صبر کنید و دوباره کابل را به جای خود وصل کنید.

مطمئن شوید که تلویزیون شما روشن است و چند دقیقه به ست آپ باکس زمان بدهید تا دوباره راه اندازی شود و شروع به کار کند.

توجه : این یکی از سریعترین راه حل های احتمالی است اما اگر مشکل را حل نکرد ناامید نشوید.

اگر در اتصالات مشکلی وجود داشته باشد گاهی برطرف کردن آن ها به بیشتر از یک تعمیر سریع و ساده نیاز دارد اما به دلیل این که این کار بسیار سریع و ساده است ارزش امتحان کردن را دارد.

برفکی شدن تصویر تلویزیون

5. بررسی لوازم جانبی مصرفی

به اطراف تلویزیون خود نگاهی بیاندازید و ببینید وسیله ی الکترونیکی بزرگی که برق زیادی مصرف می کند وجود دارد؟ معمولاً وسیله هایی که برق زیادی مصرف می کنند اختلالات الکترونیکی زیادی ایجاد می کنند.

کامپیوترها و بلندگوها از این قبیل دستگاه ها هستند. اگر تداخل الکترونیکی اتفاق بیفتد باعث می شود تصویر برفک ثابت بماند و یا شکل دیگری از نویز روی صفحه نمایش شما دیده شود و از کیفیت تصویر بکاهد.

6. بررسی تاثیر لوازم الکترونیکی روی برفک تلویزیون

دستگاه های الکترونیکی پر قدرت را از تلویزیون دور کرده و جای مناسب دیگری برای آن ها انتخاب کنید. اگر این کار امکان پذیر نیست خود تلویزیون را جا به جا کنید.

تغییر ندادن محل تلویزیون یا دستگاه های الکترونیکی ایجاد کننده ی پارازیت، باعث می شود وضعیت غیرعادی صفحه نمایش ادامه داشته باشد.

دور کردن این نوع دستگاه ها وضوح طبیعی تصویر را به تلویزیون شما باز می گرداند و از برفکی شدن تصویر تلویزیون شما جلوگیری می کند.

 

آموزشگاه برق الکترونیک دوره های آموزشی متعددی را برگزار میکند. از بین تمام آنها میتوان به دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی آنلاین ، آموزش تعمیرات الکترونیک  ، آموزش تعمیر لباسشویی ، آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ، آموزشگاه تعمیر یخچال ، آموزش تعمیرات ماکروفر  اشاره کرد. برای مشاهده تمام دوره ها می توانید از 



:: برچسب‌ها: علت برفکی شدن تلویزیون , برفکی شدن تلویزیون , علت خش دار شدن تصویر تلویزیون , علت برفکی شدن تلویزیون ال جی , تلویزیون برفکی , تصویر برفک تلویزیون , تصویر برفکی تلویزیون , برفک تلویزیون , عکس برفک تلویزیون , صفحه برفکی , علت خط افتادن روی صفحه تلویزیون , علت شطرنجی شدن صفحه تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اصغر سیفی

کد مکالمه رایگان همراه اول یکی از ویژگی هایی است که در اکثر طرح های همراه اول گنجانده شده است. همراه اول دارای بیشترین تعداد مشترکین در بین اپراتورها است، به همین دلیل با ارائه بسته‌های مکالمه، مانند بسته شب‌های روشن و بسته مکالمه همراهی، امکان مکالمه رایگان را به مشترکین خود ارائه کرده است تا آنها بتوانند از بسته‌های به‌صرفه مکالمه‌ی درون شبکه‌ای بهره‌مند شوند. مشترکین برای استفاده از این بسته‌ها باید با شماره‌گیری کدهای دستوری اعلام شده که در مقاله شارژ اضطراری همراه اول ۶۰۰ تومان معرفی می‌شوند بسته مکالمه همراه اول خود را فعال کنند.

در این مقاله قصد داریم انواع بسته‌های مکالمه رایگان یا شارژ رایگان همراه اول که در واقع می‌توان از آن برای برقراری  مکالمه رایگان استفاده کرد را معرفی و نحوه و قوانین مربوط به فعال‌سازی آن را شرح دهیم.

 

۱. طرح شب‌های روشن همراه اول

اولین طرح از ۱۱ طرح کد مکالمه رایگان همراه اول، طرح شب های روشن همراه اول است. بوسیله بسته شب‌های روشن همراه اول، کلیه مشترکین سیمکارت‌های اعتباری و دائم همراه اول می‌توانند از ساعت ۱۱ شب الی ۷ صبح از مکالمه رایگان و نامحدود بهره‌مند شوند. خارج از ساعات یاد شده هزینه مکالمات با تعرفه عادی محاسبه می‌شود.

 

بسته شب‌های روشن همراه اول

شرایط و قوانین طرح شب های روشن همراه اول:

مشترکین درصورت دریافت یکی از بسته‌های معرفی شده فقط در صورتی می‌توانند همان بسته یا بسته دیگر را فعال کنند که زمان بسته قبلی تمام شده باشد. امکان فعال‌سازی همزمان دو بسته از دو نوع متفاوت برای مشترکین وجود ندارد. (مثلا بسته شبانه و هفتگی)

 

نحوه ثبت نام و فعالسازی طرح شب های روشن همراه اول:

مشترکین می‌توانند با شماره‌گیری کد *۱۰*۳۳۳# اقدام به فعال‌سازی و بررسی وضعیت بسته‌ها کنند.

نوع خطنوع بستههزینه فعال‌سازی

خطوط دائمی / اعتباریشبانه (۲۴ ساعت)۱۰,۰۰۰ ریال

هفتگی۶۰,۰۰۰ ریال

ماهانه۲۲۰,۰۰۰ ریال

 

۲. طرح هدیه شارژ بانوان همراه اول

این طرح فقط برای بانوان می‌باشد و بانوان محترم طبق این طرح با هر بار شارژ ۳۰ درصد شارژ بیشتر دریافت خواهند کرد. این دومین طرح از ۱۱ طرح کد مکالمه رایگان همراه اول است.

 

بسته هدیه شارژ بانوان همراه اول

نحوه دریافت هدیه شارژ بانوان همراه اول

سیم‌کارت‌های اعتباری با مالکیت خانم‌ها می‌توانند با یکی از دو روش زیر ۳۰% بیشتر دریافت کنند:

 

روش اول: در این روش اول پین شارژ را خریداری می‌کنید و بعد طبق جدول زیر می‌توانید هدیه را دریافت کنید:

درخواستکد دستوری

دریافت شارژ بانوان*۱۰*۱۲۳*PIN#

دریافت راهنما*۱۰*۱۲۹۲#

 

روش دوم: در روش دوم به طور مستقیم با شماره گیری *۱*۱۴# و پرداخت با کارت بانکی اقدام به افزایش اعتبار و دریافت هدیه شارژ بانوان می‌کنید:

درخواستکد دستوری

دریافت شارژ بانوان*۱*۱۴#

دریافت راهنما*۱*۱۴۹#

 

البته مبلغ پین و شارژ هدیه طبق زمان کوتاهی قابل مصرف می‌باشد که در جدول زیر آورده شده است:

مهلت مصرف اعتبار

مبلغ شارژ (هزار تومان)۱۲۵۱۰۲۰

مهلت مصرف اعتبار(روز)۳۵۱۰۱۵۲۰

 

روش سوم: در روش سوم می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول هدیه شارژ بانوان دریافت کنید.

 

قوانین کلی هدیه شارژ بانوان همراه اول:

از مبلغ شارژ پین و شارژ هدیه می‌توان بصورت درون‌شبکه‌ای و برون‌شبکه‌ای بهره برد و اینترنت آن نیز طبق تعرفه جاری محاسبه می‌شود. شارژ دریافتی را نمی‌توان برای تماس با خارج و رومینگ استفاده کرد. توجه کنید که با استفاده از شارژ دریافتی امکان خریداری بسته‌های تشویقی از جمله بسته‌های اینترنت همراه، پیامک و … وجود نخواهد داشت. امکان انتقال شارژ دریافتی به سایر خطوط اعتباری وجود ندارد.

 

۳. طرح هدیه تولد همراه اول

معرفی طرح: در روز تولدتان می‌توانید یکی از سه مورد زیر را به انتخاب خودتان به عنوان هدیه از همراه اول دریافت کنید:

۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه‌ای

۱۲۰ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای (۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه‌ای بعلاوه ۲۰۰ مگابایت اینترنت)

بسته اینترنت ۲ گیگابایت یک روزه

 

بسته هدیه تولد همراه اول

نحوه دریافت هدیه تولد همراه اول

هدیه تولد طبق جدول راهنمای زیر از طریق سامانه‌های #۱۰* و پیامک ۹۸۱۰+ و یا اپلیکیشن و سایت همراه من برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری ارائه می‌شود:

درخواستکد #۱۰*پیامک به ۹۸۱۰+

فعال‏سازی هدیه تولد/ ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه*۱۰*۴۱۱#۴۱۱

فعال سازی هدیه تولد/ ۲ گیگابایت اینترنت یکروزه رایگان*۱۰*۴۱۲۱#۴۱۲۱

فعال‏سازی هدیه تولد/ ۱۲۰ امتیاز باشگاه فیروزه ای*۱۰*۴۱۳#۴۱۳

دریافت راهنما*۱۰*۴۱۹#۴۱۹

 

قوانین کلی دریافت هدیه تولد همراه اول:

بسته هدیه تولد، هم به مالکین سیم‌کارت‌های دائمی و هم اعتباری ارائه می‌شود. مالکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، فقط می‌توانند در روز تولد خود یکی از هدایای ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه‌ای یا بسته اینترنت ۲ گیگابایت یک روزه یا ۱۲۰ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای را فعال کنند. بسته هدیه مکالمه درون شبکه یا اینترنت تا ۲۴ ساعت پس از فعال‌سازی معتبر می‌ماند.

بسته هدیه اینترنت ۲ گیگابایتی نسبت به سایر بسته‌های اینترنت دارای اولویت است و امکان فعال‌سازی آن همزمان با سایر بسته‌های اینترنت نیز وجود دارد. مشترکین بوسیله کد دستوری *۱۰*۴۱۲۰# می‌توانند جهت استعلام وضعیت بسته اینترنت ۲ گیگابایتی خود اقدام کنند. امکان دریافت تمامی بسته‌های موجود در باشگاه فیروزه‌ای با استفاده از امتیاز باشگاه فراهم است. این سومین طرح از ۱۱ طرح کد مکالمه رایگان همراه اول بود.

 

۴. طرح جمعه های رویایی همراه اول (ویژه سیم کارت دانشجو)

جشنواره جمعه‌های رویایی ویژه مشترکین سیم‌کارت دانشجو می‌باشد. مشترکین سیم‌کارت دانشجو می‌توانند با فعال‌سازی رایگان در این جشنواره شرکت کنند. دقت کنید که این طرح فقط تا پایان شهریور ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد. آن دسته از مشترکینی که جشنواره جمعه‌های رویایی را فعال کنند می‌توانند از مکالمه رایگان نامحدود داخل شبکه‌ای در روزهای جمعه استفاده کنند.

 

بسته جمعه های رویایی همراه اول

شیوه فعال‌سازی

مشترکین سیم‌کارت دانشجویی می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *۱۰*۴۴# طرح جمعه‌های رویایی را روی سیم‌کارت خود فعال کنند. هزینه فعال‌سازی این طرح کاملا فعال است. تعداد تماس‌های مجاز و همچنین مدت زمان مکالمه رایگان در روزهای جمعه نامحدود است.

 

سیم کارت دانشجو

جزئیات و کم و کیف سیم‌کارت دانشجو به قرار زیر می‌باشد. اگر دانشجو هستید و مخاطبان شما نیز دانشجو هستند و بعلاه به فکر کاهش هزینه‌های تلفن همراه خود هستید، پیشنهاد همراه اول به شما دانشجوی گرامی “سیم‌کارت دانشجو” می‌باشد.

قیمت برای مصرف‌کننده نهایی سیم کارت ۲۰۰,۰۰۰ ریال می‌باشد که حاوی ۴۰,۰۰۰ ریال اعتبار اولیه نیز می‌باشد. همچنین این سیم‌کارت ها حاوی ۶۰ دقیقه مکالمه، ۶۰ پیامک داخل شبکه و ۶۰ مگابایت اینترنت رایگان قابل استفاده در ۳ ماه می‌باشد. این سیم‌کارت‌ها شامل هزینه مکالمات راه دور و جا به جایی نمی‌شوند و دارندگان آن می‌توانند از تخفیف ویژه تعرفه ارسال پیامک درون شبکه دانشجویی بهره‌مند شوند.

این سیم‌کارت‌ها در سراسر کشور در مراکز دانشگاهی هر استان در دسترس می‌باشند. متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی به این مراکز مراجعه و سیم‌کارت خود را پس از فعال‌سازی در همان محل در یافت نمایند. این چهارمین طرح از ۱۱ طرح کد مکالمه رایگان همراه اول بود.

 

۵. طرح هدیه شتاب در پرداخت همراه اول

کلیه مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی که قبض پایان‌دوره هر ماه را تا ۶ ام همان ماه بصورت غیرحضوری پرداخت کنند، می‌توانند به انتخاب خود از یکی از هدایای یک روز مکالمه رایگان درون‌شبکه، ۲ گیگابایت اینترنت یک روزه رایگان یا ۷۵ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای بهره‌مند شوند.

 

نحوه فعال سازی و برخورداری از طرح شتاب در پرداخت:

هدیه این طرح به صورت اتوماتیک فعال نخواهد شد و مشمولان طرح می‌بایست با شماره‌گیری یک کد، هدیه را فعال نمایند.

مشترکین، از زمان پرداخت قبض تا پایان همان ماه امکان فعال‌سازی و استفاده طرح را خواهند داشت.

این طرح با کد دستوری *۱۰*۱۱۵# با عنوان هدیه شتاب در پرداخت ارائه می‌شود.

مشترکین برای فعال کردن هدیه شتاب در پرداخت باید در همان روزی که قصد استفاده از مکالمه رایگان یا افزایش امتیاز باشگاه فیروزه‌ای را دارند، از کد دستوری *۱۰*۱۱۵# برای فعال‌سازی طرح استفاده کنند.

مدت اعتبار مکالمه یا اینترنت هدیه شتاب در پرداخت به مدت ۲۴ ساعت از تاریخ فعال‌سازی می‌باشد.

راهنمای طرح بر روی کد دستوری *۱۰*۱۱۵۹# قابل مشاهده است.

درخواستکد دستوری

فعالسازی ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه*۱۰*۱۱۵۱#

فعالسازی ۲ گیگابایت اینترنت یک روزه رایگان*۱۰*۱۱۵۲۱#

فعالسازی ۷۵ امتیاز باشگاه فیروزه ای*۱۰*۱۱۵۳#

دریافت راهنما*۱۰*۱۱۵۹#

 

قوانین کلی طرح شتاب در پرداخت همراه اول

در صورتی که مشترکین قبض پایان دوره خود را تا ۶ ام همان ماه به صورت غیرحضوری پرداخت کنند، پیامکی حاوی مشمولیت وی در طرح شتاب در پرداخت دریافت خواهند کرد که مهلت زمان فعال نمودن هدیه به وی اعلام می‌شود. مشترکین از لحظه فعال‌سازی هدیه یک روز مکالمه یا اینترنت رایگان، ۲۴ ساعت فرصت دارند که از آن استفاده کنند. این چهارمین طرح از ۱۱ طرح کد مکالمه رایگان همراه اول بود.

 

۶. طرح های تخفیف مکالمه همراه اول

این طرح مختص مشترکین دائمی می‌باشد که طی آن مشترکین می‌توانند به انتخاب خود با فعال کردن یکی از بسته‌های ۳۰% تخفیف و یا ۵۰% تخفیف برای هر دقیقه مکالمه داخل شبکه‌ای، از تعرفه کمتری در هر دقیقه از مکالمات داخل شبکه بهره‌مند شوند.

بستهمیزان تخفیف در هر دقیقه مکالمه داخل شبکههزینه فعالسازی ماهانه (ریال)اعتبار زمانی طرح

۳۰%  تخفیف۳۰%  تخفیف۵۰,۰۰۰یکماهه

۵۰%  تخفیف۵۰%  تخفیف۲۰۰,۰۰۰یکماهه

 

شرایط طرح تخفیف مکالمه:

اعتبار بسته‌های اعلام شده ۳۰ روز است. این تعرفه‌ها صرفا برای مکالمات داخل شبکه اعمال می‌شود. مشترک امکان فعال کردن دو بسته از دو نوع متفاوت به صورت هم‌زمان را ندارد. در صورت عدم تمایل مشترک به تمدید بسته، بسته تا مهلت زمانی ماهانه فعال می ماند ولی در سررسید آن غیرفعال می‌شود و به مشترک پیامکی مبنی بر غیرفعال‌سازی بسته ارسال خواهد شد.

 

درگاه ارتباطی طرح تخفیف مکالمه:

مشترکین دائمی همراه اول برای دریافت بسته‌ها باید ثبت نام نمایند. فعال‌سازی، غیرفعال‌سازی و همچنین بررسی وضعیت بسته‌ها از طریق درگاه اس‌ام‌اس با سرشماره ۸۰۶۱ و درگاه USSD با کددستوری *۱۰*۳۳۵# طبق جدول زیر قابل انجام است.

 

فعالیتدرگاه SMS سرشماره ۸۰۶۱درگاه SMS (سامانه جامع)درگاه  USSD

فعالسازی بسته ۳۰% تخفیف۱ لاتین۳۳۵۱*۱۰*۳۳۵۱#

فعالسازی بسته ۵۰% تخفیف۲ لاتین۳۳۵۲*۱۰*۳۳۵۲#

لغو تمدید خودکار بسته۸ لاتین۳۳۵۸*۱۰*۳۳۵۸#

راهنما۹ لاتین۳۳۵۹*۱۰*۳۳۵۹#

وضعیت طرح و اعلام تخفیف۰ لاتین۳۳۵۰*۱۰*۳۳۵۰#

این پنجمین طرح کد مکالمه رایگان همراه اول بود.

۷. طرح روزهای گرم حرفی همراه اول -کد مکالمه رایگان همراه اول

معرفی طرح روزهای گرم حرفی: این طرح از اول دی ۱۳۹۳ شروع و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. بر اساس این طرح، کلیه مشترکین دائمی و اعتباری می‏‌توانند با پرداخت ۱۵,۰۰۰ ریال از ۶۰ دقیقه مکالمه درون‌شبکه‌ای از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ بهره‌مند شوند.

شرایط طرح روزهای گرم حرفی:

مهلت استفاده از ۶۰ دقیقه مکالمه، پس از فعال‌سازی طرح شروع شده و تا ساعت ۲۳ همان روز ادامه دارد.

مدت زمان ۶۰ دقیقه مکالمه می‏‌تواند در چند تماس مصرف شود و اجباری نیست که حتما یک تماس ۶۰ دقیقه‏‌ای باشد.

هر مشترک می‏‌تواند در طول روز فقط یکبار از بسته استفاده کند.

تخفیف مشترکین بعد از زمان ثبت نام محاسبه خواهد شد.

هزینه طرح برای کاربران دائمی و اعتباری یکسان است و برابر ۱۵,۰۰۰ ریال می‌باشد.

 

برخی از دوره های در حال اجرا عبارتند: 

 

آموزش آنلاین تعمیرات موبایل

 

آموزش تعمیرات برد الکترونیک

 

آموزش تصویری نصب کولر گازی

 

اموزشگاه تعمیر پکیج

 

آموزش تعمیرات لوازم خانگی در تهران

 

دوره سیم پیچی فنی و حرفه ای

 

آموزش برق کشی ساختمان فنی حرفه ای

 

 

فعالیتدرگاه پیامکی ۸۰۶۴درگاه پیامکی ۹۸۱۰+درگاه کد دستوری

استعلام وضعیت بسته (مشترکین اعتباری)ارسال عدد ۰ (لاتین)۳۳۶۰*۱۰*۳۳۶۰#

استعلام باقیمانده بسته (مشترکین دائمی)ارسال عدد ۰ (لاتین)۳۳۶۰*۱۰*۳۳۶۰#

خرید بستهارسال عدد ۱ (لاتین)۳۳۶۱*۱۰*۳۳۶۱#

۸. طرح مکالمه همراهی همراه اول -کد مکالمه رایگان همراه اول

در طرح مکالمه همراهی به هریک از مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول یک بسته مکالمه یک ماهه، متناسب با الگوی مصرف وی شامل دقایق مشخصی از مکالمه درون شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) با قیمتی ویژه و مقرون به صرفه پیشنهاد می‌شود. مشترکین همراه اول می‌توانند با شماره‌گیری *۱۰۰۰*۱# بسته مکالمه همراهی خود را رویت نموده و پس از تایید، آن را فعال نمایند. مبلغ بسته های مکالمه برای مشترکین اعتباری، از اعتبار ایشان کسر می‌گردد و برای مشترکین دائمی، در صورتحساب دوره منظور می‌گردد.

سرویسکد  (USSD)

مکالمه همراهی*۱۰۰۰*۱۱#

استعلام وضعیت بسته پیامک همراهی*۱۰۰۰*۱۰#

راهنما*۱۰۰۰*۹#

 

۹. طرح فروش ویژه سیم کارت دائمی همراه اول

معرفی طرح: طبق این طرح در تابستان ۱۴۰۰ سیم‌کارت دائمی همراه اول را می‌توانید با ۴۰% تخفیف و به قیمت ۱۰۰ هزار تومان تهیه کنید. همچنین طبق این طرح با خرید یک سیم کارت دائمی می‌توانید از بسته خوش‌آمد ۳۰ گیگابایت اینترنت ۱ ماهه، ۶ ماه مکالمه درون شبکه‌ای نیم‌بها و ماهانه ۱۰۰ پیامک هدیه به مدت ۶ ماه استفاده کنید.

نحوه خرید سیم‌کارت همراه اول: برای خرید سیم‌کارت دائمی همراه اول می‌توانید به فروشگاه آنلاین همراه اول و یا مراکز فروش و خدمات همراه اول مراجعه کنید.

خرید غیرحضوری با ارسال رایگان: مشترکین می‌توانند با خرید غیرحضوری از فروشگاه آنلاین همراه اول، که پیشنهاد می‌کنیم در ایام کرونا انتخاب اول شما باشد، سیم‌کارت خود را درب منزل و بدون هزینه ارسال تحویل بگیرید.

 

۱۰. طرح تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول – کد مکالمه رایگان همراه اول

معرفی سرویس: اگر سیم‌کارت اعتباری همراه اول دارید و مایل به تبدیل سیم‌کارت اعتباری خود به دائمی هستید، می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌هایی که در ادامه اشاره می‌شود بدون نیاز به خرید سیم‌کارت جدید، سیم‌کارت اعتباری خودتان را با همان شماره به دائمی تبدیل کنید.

هزینه تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی: هزینه این تبدیل ۱۰۰,۰۰۰ تومان است که ۳۶,۰۰۰ تومان آن به عنوان تضمین پرداخت می‌گردد.

 

۱۱. طرح خوش آمد سیم کارت دائمی همراه اول

این بسته بلافاصله پس از تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی برای مشترک فعال شده و قابل استفاده می‌باشد.

بسته اینترنت ۳۰ گیگابایت به مدت ۱ ماه

تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه مکالمه درون‌شبکه‌ای به مدت ۶ ماه

در زمان تغییر، سیم‌کارت اعتباری باید در شرایط فعال باشد.

شرایط و مدارک لازم: مراجعه حضوری مالک سیم‌کارت، اصل کارت ملی و سیم‌کارت فعال و همچنین تکمیل و امضای فرم مربوطه

فقط شخصی که شماره تلفن همراه در سیستم اطلاعات مشترکین، به نام او ثبت شده است اجازه تبدیل شماره تلفن همراه از اعتباری به دائمی را دارد.

در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل شماره تلفن همراه، این مبلغ در اولین دوره صورتحساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال می‌یابد.

بسته‌های مصرفی فعال با مدت زمان باقی‌ مانده، پس از تبدیل، به شماره تلفن همراه دائمی منتقل می‌گردد ولی اعتبار هدیه انواع شارژ اعم از شارژ فوق‌العاده، جوانان، بانوان و … به شماره تلفن همراه دائمی منتقل نمی‌گردد.

مشترکین پس از تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائم به میزان ۶ ماه امکان نقل و انتقال شماره تلفن همراه دائمی خود را ندارند.

تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی به هیچ وجه بازگشت‌پذیر نمی‌باشد.

پس از طی فرآیند تبدیل، مشترک تلفن همراه اعتباری به مشترک تلفن همراه دائمی تبدیل می‌شود و ازین به بعد مفاد قرارداد اشتراک تلفن‌های همراه دائمی مابین شرکت و مشترک حاکم خواهد بود.

قابل ذکر است که مشترکین دارای سیم‌کارت‌های دیتا، درسا و انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی نمی‌توانند سیم‌کارت اعتباری خود را به دائمی تغییر وضعیت دهند.

 

درگاه‌های ارائه سرویس -کد مکالمه رایگان همراه اول

مشترکین می‌توانند با ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول، نسبت به تبدیل سیم‌کارت اعتباری خود به دائمی اقدام کنند. همچنین مشترکین دارای گوشی‌های اندرویدی می‌توانند در آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من سیم‌کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند.

 

سیم‌کارت دائمی جوانان

از ۱۶ دی ۹۸ برای جوانان ۱۸ الی ۲۵ سال که تا کنون سیم‌کارت دائمی همراه اول به نامشان نبوده است، سیم‌کارت دائمی همراه اول با ۵۰% تخفیف به قیمت ۸۰ هزار تومان و ۴۰ گیگابایت بسته اینترنت هدیه ۳۰ روزه، ۶ ماه مکالمه درون شبکه‌ای نیم‌بها و ماهانه ۱۰۰ پیامک رایگان به مدت ۶ ماه ارائه می‌شود.

 

نحوه خرید سیم کارت:

متقاضیانی که تا کنون مشترک هیچ یک از اپراتورها نبوده‌اند یعنی سیم‌کارتی به نامشان نبوده است، می‌توانند از طریق مراجعه به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های همراه اول با ارائه کارت ملی سیم‌کارت خود را دریافت نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که هم اکنون حداقل مشترک یکی از اپراتورها هستند می‌توانند از طریق مراجعه به فروشگاه‌ها ، نمایندگی‌ها و دفاتر همراه اول و یا نشانی اینترنتی shop.mci.ir به صورت غیرحضوری و بدون هزینه ارسال سیم کارت خود را دریافت کنند.

 

نکات مهم:

این طرح شامل جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال می‌شود که تاکنون سیم‌کارت دائمی همراه اول به نام آنها نبوده است. خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت به ازای هر کد ملی یک بار امکان‌پذیر می‌باشد.

مبلغ شارژ (ریال)مبلغ شارژ هدیه (ریال)مبلغ کل شارژ (ریال)مدت اعتبار مبلغ کل شارژ (روز)

۵۰۰۰۰۵۰۰۰۵۵۰۰۰۵

۱۰۰۰۰۰۱۵۰۰۰۱۱۵۰۰۰۷

۲۰۰۰۰۰۵۰۰۰۰۲۵۰۰۰۰۱۵

۵۰۰۰۰۰۱۵۰۰۰۰۶۵۰۰۰۰۲۰

۱۰۰۰۰۰۰۳۵۰۰۰۰۱۳۵۰۰۰۰۳۰

 

مدت اعتبار ذکر شده در جدول، شامل میزان کل شارژ (شارژ اصلی و شارژ هدیه) است و پس از تمام شدن مدت اعتبار تعیین شده، شارژ اصلی به علاوه شارژ هدیه منقضی می‌شود. شارژ هدیه شامل مکالمات داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت)، پیامک و دیتا با تعرفه آزاد می‏‌شود، در نتیجه امکان خرید بسته با استفاده از شارژ هدیه وجود نخواهد داشت. امکان انتقال اعتبار با شارژ فوق‌العاده امکان‌پذیر نمی‌باشد.

مکالمه رایگان همراه اول – کد مکالمه رایگان همراه اول – ترفند مکالمه رایگان همراه اول – کد مکالمه رایگان روزانه همراه اول – طرح مکالمه رایگان همراه اول اعتباری – کد ۱۵ دقیقه مکالمه رایگان همراه اول – کد مکالمه رایگان ماهانه همراه اول اعتباری – مکالمه رایگان همراه اول – کد مکالمه همراه اول – مکالمه همراهی همراه اول – کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول – هدیه تولد همراه اول – بسته مکالمه همراهی همراه اول – کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول – کد فعال سازی هدیه یک روز مکالمه رایگان همراه اول – کد شارژ رایگان همراه اول میخوام – کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول – هدیه پرداخت قبض همراه اول – هدیه تولد همراه اول – شارژ بانوان همراه اول – شبهای روشن همراه اول

 

 


:: برچسب‌ها: کد مکالمه رایگان ماهانه همراه اول , ترفند مکالمه رایگان همراه اول , کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول , فعال سازی اینترنت رایگان همراه اول , کد مکالمه رایگان روزانه همراه اول , کد های همراه اول , کد شارژ رایگان همراه اول میخوام , کد مکالمه همراه اول , کد فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول , شارژ اضطراری همراه اول ۶۰۰ تومان , بسته مکالمه همراه اول , شارژ بانوان همراه اول , هدیه همراه اول مکالمه رایگان , کد مکالمه ماهانه همراه اول , کد مکالمه رایگان , یک سال مکالمه رایگان همراه اول , کد بسته مکالمه همراه اول , کدمکالمه همراه اول , تبدیل اعتباری به دائمی همراه اول , روش خرید بسته مکالمه همراه اول , کد تخفیف مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه اول , تبدیل اعتباری به دائمی همراه اول , روش خرید بسته مکالمه همراه اول , کد تخفیف مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه اول , مکالمه رایگان همراه اول , کدمکالمه رایگان همراه اول , بسته مکالمه همراه اول , طرح رایگان همراه اول , كد فعال كردن مكالمه رايگان همراه اول , فعال كردن مكالمه رايگان همراه اول , کد یک روز مکالمه رایگان همراه اول اعتباری , کد فعالسازی مکالمه رایگان همراه اول , کد مکالمه همراه اول , رایگان کردن همراه اول , کد رایگان کردن مکالمه همراه اول , کد تماس رایگان همراه اول , کد هدیه تولد همراه اول مکالمه رایگان , طرح مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان روزانه همراه اول , کد های رایگان همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه , کد دریافت مکالمه رایگان همراه اول , کد رایگان کردم مکالمه همراه اول , کد رایگان همراه اول , کد مکالمه رایگان تولد همراه اول , کد دریافت هدیه پرداخت قبض همراه اول , خرید بسته مکالمه همراه اول , بسته های مقرون به صرفه همراه اول , بسته مکالمه همراه اول اعتباری , بسته های مکالمه همراه اول , کد هدیه مکالمه رایگان همراه اول , بسته های مکالمه همراه اول ۱۴۰۰ , کد یک ساعت مکالمه رایگان همراه اول , کد همراه اول برای مکالمه رایگان , کد دستوری فعال سازی مکالمه رایگان همراه اول , کد فعال سازی همراه اول مکالمه رایگان , کد فعال سازی همراه اول مکالمه رایگان , دریافت مکالمه رایگان همراه اول , رمز مکالمه رایگان همراه اول , طرحهای مکالمه همراه اول , کد مکالمه رایگان ماهانه همراه اول پرداخت قبض , کد رایگان تماس همراه اول , بسته مکالمه همراه اول ماهانه , روزهای گرم حرفی همراه اول , کد مکالمه رایگان همراه اول ماهانه , کد مکالمه رایگان همراه اول یک روزه , کد مکالمه یک ماهه همراه اول , رايگان كردن تلفن همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 105350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اصغر سیفی

مردمسالاری،80/11/10 814 تاثیر رسانههای جمعی بر آسیبهای اجتماعی/قنبری-محسنی-. سیاست روز،80/11/10 825 کودک،تلویزیون و آموزش:پیچیدگی تاثیر تلویزیون و نقش آن رالگوسازی کودکان/فاطمه ارتی. همبستگی،80/11/1 801 بازکاوی تحلیلی نقش رسانهها در فرهنگ جمعی(2 و پایانی)/غلامرضا عطاردی. رجبعلی مزروعی. -نوروز،80/11/23 844 شبگردهای تهران:امنیت خصوصی و نقش آن در ایجاد امنیت درکلان شهرها. پس از جا زدن و چرخیدن رتور نیز به سیمها صدمسبابه دست کلاف را بسمت خارج از استاتور فشار داد تا کلاف در دو لبه شیار تا خورده و فضای خالی مناسب برای کلافهای بعدی ایجاد شود . يک مقايسه کلي از منحني هاي مواد مغناطيس دائم که جديدا توسعه اند با مواد مغناطيس دائم متداول آلياژي (آلينکو ۵) نشان ميدهد که مغناطيس ساخته شده از چنين موادي پس ماند مغناطيسي در حد بهترين هسته هاي ساخته شده از مواد فرومغناطيسي توليد مي کنند. سیاست روز،80/11/14 1028 زندگی بعد از طلاق راههایی برای بازگشت به زندگی عادی پس ازطلاق/شارون جاکوبسن؛ترجمه فرین عاصمی. همبستگی،80/11/14 820 رسانههای آشکارساز و چشمانداز به ماهواره و اینترنت/حمیداکرمی. علوم اطلاعرسانی،3 و 4(15)827 ماهواره خوب یا بد. در سال ۱۸۸۵ «گالیلئو فراریس» (Galileo Ferraris) مستقلاً تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و در ۱۸۸۸ نتایج تحقیقات خود را در قالب مقالهای به آکادمیسلطنتی علوم در تورین ایتالیا ارایه داد.

ایران،80/11/9 812 رسانههای ارتباط جمعی باید قدرتها را تعرض به نهادهای مدنی بازداشت(درباره رسانهها وجامعه مدنی)/اکرم دیداری. جمهوری اسلامی،80/11/21 819 رسانهها و جاذبهها/احمد نیارئیس. جامجم،80/11/1 826 گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اطلاعات،فناوریارتباطات و مدیریت دانش در ایران:دوازدهمین اجلاس ایتینفو(مغولستان،28 شهریور تا 1 مهر 1379)/نوشته حسین غریبی. هاشمی. -مردمسالاری،80/11/27 849 ویژگیهای جنبشهای متعارف و جدید اجتماعی:چرا جنبشاجتماعی ایران دو لایه است؟ باشد. به همین دلیل است که تعداد قطب ها به آسانی صورت نمی گیرد، و بنابراین اطلاعات اساسی نیست وقتی موتور ها مخصوصا برای می نی کواد ها انتخاب می شود. سیم فاز بعد از عبور از فیوز به پیچ مشترک یکی از آموزش سیم پیچی موتور یونیورسال کلیدها وصل می شود. صنعت هوشمند،24 807 من به جای ما:روابط بین انسانها/فاطمه امیری. همشهری،80/11/30 824 شبکه بین المللی الجزیره و تکاپوی جهان عرب/گردآورنده حمید رضاتقوا. ابرار،80/11/4 829 ماهوارههای غربی،هستیها و نیستیها:شبکههای تلویزیونیجهان عرب به الجزیره پاسخ میدهند/مترجم یوسف علیخانی. مردمسالاری،80/11/1 828 ماهوارههای تلویزیونی مرزها را میشکند؛بررسی تکنولوژیهایماهوارهای و پیامدهای آن/احمد همدانی. نوروز،80/11/13 823 سازمانهای تلویزیونی و مصالح عمومی/جین هال؛مترجم حسننورایی بدخت. این گزینه مربوط به روتور قفل شده موتور یا گشتاور آغازین برای شروع کار نیست. اگر مقاومت های خارجی به اندازه کافی برای کار دائمی قدرت داشته باشند، به وسیله موتورهای با روتور سیم پیچی شده می توان سرعت متغیر به دست آورد.

همشهری،80/11/20 1077 روسیه:موضع پوتین به نفع کیست؟

امپدانس سیم پیچیهای موتور باید به گونهای طراحی شود تا با جریان AC سازگاری داشته باشد که باعث میشود این موتور اغلب بازده کمتری نسبت به یک موتور معادل DC داشته باشد. وقتی جهت جریان را تغییر دهیم، عقربه ی قطب نما تغییر جهت می دهد. سرعت سنکرون موتور با فرکانس خروجی اینورتر به طور مستقیم تغییر می کند. حیات نو،80/11/15 840 همه نگران آینده:ارتباط با زندگی/امیر سید جوادی. همشهری،80/11/20 839 همه دروغ میگویند؟ همشهری،80/11/20 1077 روسیه:موضع پوتین به نفع کیست؟ پوست و مو،12 3725 کک و مک(پاسخ به پرسشهای پزشکی)/مریم اخیانی. مردم پاسخ میدهند/زینب رحمتی. ا. البرز. -ترجمان اقتصادی،171 843 انتظام و نظارت اجتماعی توزیع ثروت یا توزیع فقر؟ مترجمر. رضایی نصیر. -ترجمان اقتصادی،171 1972 اژدها وارد میشود(1)مترجم علیرضا آذرنوش. یک سمت از طریق برزنت به کانال اصلی متصل میشود و سه سمت دیگر آن نیز اتاقکهایی دارد که برای قرار دادن پوشال کولر آبی در آنها باید دریچه را بردارید و پوشال را داخل آنها قرار دهید.

یک حلقه از سیم معمولا به عنوان یک دور (turn) یا پیچش (winding) خوانده میشود و یک سیمپیچ از یک یا چند دور تشکیل شده است. بسیار از شوفاژکارها بعلت عدم آگاهی و یا بعلت کمک به فروش این ترموستات ها نصب آنرا واجب میدانند ولی اینکار اشتباه محض است و اینجانب همواره آماده ام پاسخگوی این مسئله باشم. بنیان،890/11/29 817 رادیو آزادی آماده جنگ روانی علیه اسلامگرایی/مترجم ر. بنابراین دقیقاً در پشت کلید توکار نوشته شده که هر پیچ باید به کدام سیم وصل شود. یک سوییچ گردشی به نام کموتاتور جهت جریان الکتریکی را در هر سیکل دو بار برعکس می کند تا آهنربا های الکتریکی بوجود آید در آرمیچر، آهنربای دائمی را در بیرون آرمیچر جذب و دفع کنند. همچنین از آن می توان برای عایق بندی تجهیزات چرخشی کلاس H ، مبدل ها ، کویل های سیم پیچ ، موتورهای کششی AC یا جریان غیر مستقیم استفاده کرد . تلفات مكانیكی بعلت اصطكاك محور ماشین در یاتاقانها و اصطكاك جاروبكها با كلكتور و مقاومت هوا بوجود می آید. صدای عدالت،80/11/8 835 رابطه فرد با جامعه پرخاشگری چرا؟



:: برچسب‌ها: آموزش سیم پیچی , آموزش سیم پیچی آرمیچر , پکیج اموزش سیم پیچی , دوره سیم پیچی , روش سیم پیچی آرمیچر , سیم پیچی ارمیچر , آموزش سیم پیچی فنی حرفه ای , آموزش تصویری سیم پیچی موتورهای الکتریکی , دوره سیم پیچی فنی و حرفه ای , آموزش سیم پیچی موتور یونیورسال , فیلم آموزشی سیم پیچی آرمیچر , آموزش سیم پیچی موتور تک فاز , اموزش سیم پیچی پمپ اب , آموزش سیم پیچی موتور سه فاز , آموزشگاه سیم پیچی , آموزش سیم پیچی موتور کولر , آموزش سیم پیچی بالشتک دریل , دوره آموزش سیم پیچی , آموزش سیم پیچی الکتروموتور ,
:: بازدید از این مطلب : 1175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اصغر سیفی

کار خازن چیست فرمول ظرفیت خازن با دی الکتریک کدامند؟ این سوالیست که تمام علاقمندان حوزه الکترونیک باید پاسخ آن را بدانند. خازن یکی از مهمترین و ضروری ترین اجزای مدار الکتریکی می باشد. بطوریکه در طراحی و ساخت تمام وسایل الکترونیکی، از آن استفاده می‌شود.

از شما دعوت می‌شود این مقاله کاملا آموزشی از آموزشگاه فنی پویان را تا انتها مطالعه کنید. تا در انتها بدانید خازن چیست و با انواع خازن آشنا شوید.

 

خازن چیست؟

خازن قطعه ایست که می‌تواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند. در واقع خازن قطعه الکترونیکی است که برای ذخیره ولتاژ (انرژی الکتریکی) استفاده می‌شود. خازن توسط میدان الکترواستاتیکی (بار الکتریکی)، اقدام به ذخیره انرژی الکتریکی می‌کند.

می‌دانیم بار الکتریکی (ولتاژ) در خازن ذخیره می‌شود. پس می‌توان از خازن برای ایجاد میدان الکتریکی یکنواخت و ثابت استفاده کرد. کاربرد دیگر خازن استفاده به عنوان فیلتر است. زیرا سیگنال‌های AC یا متناوب را عبور می‌دهند. ولی سیگنال‌های مستقیم یا DC را عبور نمی‌دهند.

ظرفیت خازن چیست

یکی از موضوعاتی که در خصوص استفاده از خازن وجود دارد، ظرفیت خازن است. ظرفیت خازن، مقدار انرژی می‌باشد که خازن در خود ذخیره می‌کند. در واقع هر خازن، مقدار مشخصی انرژی را در خود ذخیره می‌کند. به این مقدار، ظرفیت خازن گفته می‌شود.

فرمول ظرفیت خازن

خازن ترجمه عبارت لاتین کاپاسیتور ( capacitor ) است. به همین خاطر بصورت قراردادی در تمام جهان ظرفیت خازن را با حرف C نمایش می‌دهند.

ظرفیت خازن به عوامل زیادی وابسته است که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مساحت مربوط به صفحه خازن ها.

فاصله صفحه های خازن از یکدیگر.

جنس مربوط به صفحه های خازن.

ظرفیت خازن طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود و واحد آن فاراد است.

C=kε۰ A/d

فاراد برای خازن واحد بزرگی است. خازن‌های موجود در مدارهای الکترونیکی، در رنج پیکوفاراد، نانوفاراد و میکروفاراد عرضه می‌شوند. در فرمول زیر نرخ تبدیل این واحدها را ملاحضه می‌کنید.

میلی فاراد :۳-۱۰ F میکرو فاراد: ۶-۱۰ F

نانو فاراد: ۹-۱۰ F پیکو فاراد: ۱۲-۱۰ F 

ساختمان انواع خازن به چه صورت است

خازن ها از دو صفحه فلزی موازی تشکیل شده‌اند که به وسیله ماده دی الکتریک از هم جدا می‌شوند. جنس این صفحات فلزی قالبا از نوع روی، آلومینیوم، نقره و … هستند. مهمترین انواع دی الکتریک استفاده شده در خازن عبارتند از. هوا، کاغذ، میکا، پلاستیک، سرامیک، اکسید آلومینیوم، اکسید تانتالیوم و … .

خازن چیست – بررسی ساختمان خازن 

انواع خازن

خازن ها، با توجه به نوع ماده دی الکتریک و جنس صفحات فلزی خصوصیات مختلفی را به نمایش می‌گذارند. اما معمولا آنها را با ساختار به کار رفته در نوع ماده دی الکتریک‌شان نامگذاری می‌کنند. بهمین خاطر خازن های موجود در جهان به این دسته ها تقسیم بندی می‌شوند:

خازن عدسی.

خازن سرامیکی.

خازن الکترولیتی (خازن آلومینیومی _ خازن تانتالیوم).

خازن ورقه ای (خازن کاغذی _ خازن پلاستیکی).

خازن میکا.

خازن روغنی.

خازن گازی.

خازن های متغیر.

۱. خازن عدسی

خازن عدسی ابعاد کوچکی به اندازه یک عدس دارد. این خازن ها پلاریته مثبت و منفی (قطب مثبت و منفی) ندارند. بهمین خاطر اصطلاحا خازن بدون قطب نامیده می‌شوند. خازن عدسی دارای محدوده استفاده پیکو فاراد و نانو فاراد هستند.

سایز خازن عدسی با توجه به میزان ظرفیتش تغییر می‌کند. یعنی اگر ظرفیت خازن بالا رود سایز خازن عدسی هم بزرگتر می‌شود.

خازن عدسی – نحوه خواند ظرفیت خازن عدسی

نحوه خواندن ظرفیت خازن عدسی

برا خواندن ظرفیت خازن عدسی باید به اعداد نوشته شده روی خازن توجه کرد. بر روی خازن عدسی اعدادی نوشته شده است که از روی همان می‌توان ظرفیت خازن عدسی را بدست آورد.

مثلا فرض کنید روی خازن عدد ۱۰۴ نوشته شده باشد. در این حالت برای محاسبه ظرفیت خازن، دو رقم اول را برداشته (یعنی عدد ۱۰) و به اندازه رقم سوم، جلوی دو عدد اول، صفر اضافه می‌کنیم.در این حالت به عدد ۱۰۰۰۰۰ میرسیم. این عدد معرف ظرفیت خازن برحسب پیکو فاراد است یعنی ۱۰۰۰۰۰pF بعبارت دیگر ۱۰۰ نانو فاراد یا ۱۰۰nF .

در صورتیکه عدد روی خازن مشخص نبود، ظرفیت آن را توسط خازن‌سنج یا انواع مولتی‌متر و یا LCR متر بدست می‌آوریم. 

۲. خازن سرامیکی

در بررسی و معرفی انواع خازن می توان به خازن سرامیکی اشاره کرد. این خازن برای مدارهایی با فرکانس بالا بسیار مناسب است. خازن سرامیکی را بیشتر می‌توانید در طراحی و ساخت دستگاه‌های صوتی مشاهده نمود.

خازن سرامیکی – معرفی انواع خازن – خازن چیست

خازن سرامیکی از نوع خازن های بدون قطب (خازن خشک) است. جنس صفحات دی الکتریک خازن سرامیکی، سرامیک یا همان چینی می‌باشد. ثابت دی الکتریک سرامیک بسیار بالاست. بهمین خاطر تولیدکنندگان خازن سرامیکی با تغییر ضخامت صفحه‌های سرامیکی، ظرفیت مربوط به این مدل از خازن ها را نیز کم و زیاد می کنند.

خازن سرامیکی می‎‌تواند ظرفیتی در حد میکرو فاراد در ابعاد کوچک فراهم کند. همچنین ولتاژ کاری خازن سرامیکی بسیار بالاست. خازن سرامیکی در لیست ارزان‌ترین انواع خازن ها قرار دارد. این خازن با دی الکتریک های بسیار متنوعی طراحی و تهیه می شوند.

نحوه ی نصب و راه اندازی خازن های سرامیکی بسیار راحت است. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات برد فنی پویان، به بهترین شکل ممکن اقدام به استفاده از این قطعات الکترونیکی نمایید.

آموزش تخصصی پیشنهادی ما به شما: آموزش برد الکترونیک

۳. خازن الکترولیتی

خازن الکترولیتی (خازن شیمیایی) در حال حاضر از پرکاربردترین انواع خازن موجود در بازار است. این انواع خازن در مدارهای الکتریکی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خازن الکترولیتی (خازن شیمیایی) دارای قطب مثبت و منفی است. روی بدنه خازن الکترولیتی، نواری با رنگ مشخص و مخالف با رنگ کلی خازن وجود دارد. روی این نوار حاوی علامت “منفی” برای مشخص شدن پایه منفی خازن می‌باشد. همچنین روی برد الکترونیکی یک نیم دایره مشکی رنگ وجود دارد. این نیم دایره برای مشخص کردن پایه منفی طراحی شده تا در زمان لحیم کاری اشتباهی رخ ندهد.

ظرفیت خازن الکترولیتی (خازن شیمیایی) و ولتاژ قابل تحمل خازن بر روی آن نوشته شده است. این خازن قالبا در رنج میکروفاراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خازن الکترولیتی – معرفی انواع خازن – خازن چیست

انواع خازن الکترولیتی

در طراحی و ساخت انواع خازن الکترولیتی (ویکی پدیا) از دو ماده تانتالیوم و آلومینیوم استفاده می‌کنند. قدرت مربوط به تانتالیوم بسیار بیشتر از آلومینیوم بوده و نشتی کمتری را نیز دارد.

خازن تانتالیوم (خازن الکترولیتی تانتالیوم).

خازن آلومینیومی (خازن الکترولیتی آلومینیوم).

از خازن الکترولیتی در مدارهای مسدود کننده و فیلترینگ استفاده می‌شود. قیمت مربوط به خازن الکترولیتی تانتالیوم بیشتر از دیگر انواع خازن است. شما می توانید با توجه به قدرت مالی خود، مناسب‌ترین نوع این خازن را تهیه و خریداری نمایید. 

۴. خازن ورقه ای (کاغذی و پلاستیکی)

خازن ورقه ای به دو دسته خازن کاغذی و خازن پلاستیکی تقسیم بندی می‌شود.

خازن کاغذی

خازن کاغذی به علت اینکه ثابت دی الکتریک کوچکی دارد، ابعاد فیزیکی بزرگی نیز دارد. از مزایای این خازنها می‌توان به استفاده از آنها در ولتاژها و جریان‌های بالا اشاره کرد.

خازن کاغذی – معرفی انواع خازن – خازن چیست

خازن پلاستیکی

خازن پلاستیکی در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم است. بهمین خاطر از انواع خازن پلاستیکی در مدارهایی استفاده می‌شود که نیاز داریم در مقابل تغییرات دمایی ظرفیت خازن ثابت باشد.

خازن پلاستیکی – معرفی انواع خازن – خازن چیست

خازن پلی استر

یکی از پرکاربردترین دی الکتریک‌های خازن پلاستیکی، پلی استیرن (Polystyrene) است. به خازن پلاستیکی که دارای دی الکتریک پلی استرین است “خازن پلی استر” گفته می‌شود. 

۵. خازن میکا

از ویژگی های انواع خازن میکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن ولتاژ کار بالا.

عمر طولانی.

کاربرد در مدارات فرکانس بالا.

ظرفیت خازن میکا تقریباً بین ۰.۰۱ تا ۱ میکرو فاراد است.

خازن میکا – معرفی انواع خازن – خازن چیست

۶. خازن روغنی و خازن گازی

خازن روغنی و خازن گازی بیشترین کاربرد را در صنعت برق دارند. قالبا از خازن روغنی و خازن گازی در مدارهای الکتریکی برای راه اندازی یا اصلاح ضریب قدرت استفاده می‌شود.

خازن روغنی – معرفی انواع خازن – خازن چیست

۷. خازن متغیر

یکی از بهترین انواع خازن ها را، خازن های متغیر شکل داده اند. شما می‌توانید به شکل دستی، ظرفیت مربوط به این خازن ها را تغییر دهید. امروزه از خازن متغیر در تنظیم رزونانس مدار ال سی استفاده می‌کنند. خازن متغیر معمولاً از هوا یا پلاستیک بعنوان دی الکتریک استفاده می‌کنند.

خازن متغییر – معرفی انواع خازن – خازن چیست

با توجه به فرمول ظرفیت خازن که در بالای این مقاله معرفی شد. می‌توان با تغییر در سه فاکتور زیر، ظرفیت خازن را تغییر داد:

با تغییر فاصله بین صفحات هادی.

با تغییر مساحت صفحات هادی.

با تغییر نوع دی الکتریک بین صفحات هادی.

نحوه عملکرد انواع خازن متغیر

خازن متغیر با تغییر سطح مشترک صفحات خازن یا تغییر ضخامت دی الکتریک کار می‌کند. با توجه به فرمول ظرفیت خازن دیدیم که ظرفیت خازن نسبت مستقیم با مساحت صفحات هادی دارد.

انواع خازن متغیر

خازن متغیر واریابل: خازن متغیری که ظرفیتش به وسیله دسته متحرک (محور) تغییر می‌کند را ” خازن واریابل ” می نامند.

خازن متغیر تریمر: خازن متغیری که ظرفیتش به وسیله پیچ گوشتی تغییر می‌کند را ” خازن تریمر ” می گویند.

بازه تغییر ظرفیت خازن واریابل ۱۰ تا ۴۰۰ پیکو فاراد است. این مقدار برای خازن تریمر از ۵ تا ۳۰ پیکو فاراد می‌باشد. عمده کاربرد خازن های متغیر در گیرنده‌های رادیویی و برای تنظیم فرکانس ایستگاه رادیویی میباشد. 

آموزش هایی که دارای تخفیف ویژه میباشند:

 

آموزش تعمیرات تلفن همراه 

 

آموزش تعمیرات لوازم خانگی در گیلان

 

دوره سیم پیچی 

 

آموزش کامل برق کشی ساختمان

 

 

اصلی ترین کاربرد انواع خازن ها

از مهمترین موارد استفاده انواع خازن ها نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مناسب برای استفاده در سیستم ها و مدارهای ذخیره سازی انرژی.

مناسب برای طراحی و ساخت انواع لوازم الکترونیکی.

مناسب برای طراحی انواع وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ و گوشی.

مناسب برای طراحی و ساخت انواع موتورهای الکتریکی. 

نکات مهم در هنگام استفاده از انواع خازن ها

حال که اطلاعاتی را در خصوص انواع خازن و کاربرد آنها به دست آورید، بهتر است که از مراکز معتبری اقدام به خرید این قطعات نمایید.

آموزشگاه فنی پویان سعی دارد تا یک سری از مهمترین آیتم ها را در خصوص استفاده مقاوم ترین انواع خازن برای شما ارائه دهد. شما نیز با توجه به این موارد می‌توانید مناسب‌ترین نوع خازن را تهیه نمایید. این نکات عبارتند از:

اگر می خواهید برای مدارهای نوسانگر خود خازن تهیه کنید. بهتر است که خازن های الکترونیکی از نوع تانتالیوم را در اولویت های خود قرار دهید.

خازن هایی که در مدار ای سی مورد استفاده قرار می گیرند، بایستی ولتاژ ۴۰۰ ولت به بالا داشته باشند.

همیشه سعی کنید خازنی را تهیه کنید که قدرت و ظرفیت آن سه برابر بیشتر از منبع تغذیه مدار تان باشد.

در مدارهای یکسوسازی، توصیه می شود که از خازن هایی با ظرفیت هزار یو اف استفاده کنید.

اگر قصد دارید تا از خازن در مدارهای صوتی استفاده کنید. بهتر است که خازن هایی با ظرفیت ۲۲۰۰ تا ۴۷۰۰ یو اف را در اولویت های خودتان قرار ده 

 


:: برچسب‌ها: خازن-چیست , انواع-خازن , کار-خازن-چیست , انواع-خازن-ها , انواع-خازن-و-کاربردهای-آن , انواع-مقاومت-و-خازن , خازن-چیست-به-زبان-ساده , فرمول-ظرفیت-خازن-با-دی-الکتریک , فرمول-های-خازن , خازن-چیست-و-چگونه-کار-میکند , نحوه-خواندن-خازن , فرمول-ظرفیت-خازن ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اصغر سیفی

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بخصوص در دو دهه گذشته که تکنولوژی های روز در طراحی و سانگی بخصوص در دو دهه گذشته که تکنولوژی های روز در طراحی و ساخه لوازابر سوه لوازمتبر دهه گذشته که تکنولوژی های روز در طراحی و ساخه لوازمتبر در دهه گذشته که تکنولوژی های روز در طراحی و ساخه لوازمتبر. افزایش چشمگیر تنوع محصولات خانگی نیز بر داغ تر شدن بازارکار تعمیرات لوازم خانگی تاثیرگذار بوده است.

تفکر همه ما این است که برای درآمد عالی داشتن و متخصص شدن باید راه بسیار طولانی را در پیش گرفت. اما شاید شما هم گاهی از در و همسایه و دوستان شنیده باشید که فلان آدم شخص وارد شغلی شده و بعد از مدت کوتاهی به درآمد عالی رسیده و اینجاست که شاید به فکرتان برسد که شما هم همین کار را انجام دهید.

در این مقاله قصد دارم بازار کار تعمیرات لوازم خانگی را معرفی کنم و شرایط ورود به بازار کاه آن را شر شرفی کنم و شرایط ورود به بازار کار آن در شر شرفی کنم و شرای بازار کار تعمیرات لوازم خانگی نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان از شغل های پردرآمدحسوبی شقابد ییه زدران بلکه در تمام جهان از شغل های پردر ممدحسوبی مشقابدردر دران 

بررسی بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی در بر دارنده یکی از رشته های فنی و حرفه ای پرطرفدار یعنی تعمیرات لوازم خانگی می باشد و به خاطر کاربرد و تقاضای بالای آن افراد زیادی هر ساله برای ورود به بازار کار آن تلاش می کنند.

در شغل تعمیرات لوازم خانگی همانطور که از اسمش پیداست, یک تعمیرکار لوازم خانگی باید یکی از وسایل برقی و الکترونیکی که به دلایل مختلف از قبیل ضربه خوردگی, سوختگی, ... اتصالی و از کار افتاده است را عیب یابی و تعمیر کند. این وسایل خانگی عبارتند از یخچال ، فریزر ، لباسشویی ، ظرفشویی ، ماکروفر ، جاروبرقی ، اتو ، چرخ گوبمو ، رخ گوبمت ، رخ گوبمت ،

بررسی بازارکار تعمیرات لوازم خانگی

برخی تعمیرکاران به دلیل تجربه و مهارت بالا قادرند تمام وسایل الکترونیکی را تعمیر کنند و برخی دیگر از تعمیرکاران فقط در یک وسیله خاص مثل یخچال یا ماشین لباسشویی متخصص هستند. البته هر دوی این افراد در بازار کار تعمیرات لوازم خانگی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. حال معایب این شغل را بررسی می کنیم تا قادر باشیم تمام جنبه های بازار کار تعمیرات لوازم خانگی را در نظر گرفته و تحلیل دقیقی ارائه دهیم. 

معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی

شاید یکی از معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی این باشد که قطعات لازم برای تعمیرات لوازم خانگی گاهی به دلیل تحریم ها و محدودیت های واردات، به سختی در بازار پیدا می‌شود. در این شرایط برخی تعمیرکاران مجبورند از قطعات های‌کپی در وسایل مشتریان استفاده کنند. مشکل دیگر شاید این باشد که این شغل خیلی بیشتر از اینکه ذهنی باشد فیزیکی است. البته اگر به کارهای فیزیکی و بدنی عادت و علاقه دارید مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

مشکل دیگر این است که برای تعمیر برخی از لوازم خانگی که مثل یخچال و ماشین لباسشویی سنگین هستند، معمولا تعمیرکاران مجبور هستند به منزل مشتریان بروند. به خصوص تعمیرکاران تخصصی این وسایل که فقط در زمینه تعمیرات یک وسیله مثل یخچال و فریزر فعالیت دارند باید همیشه ابزار و تجهیزات کار خود را همراه داشته باشند و دائم به آدرس مشتریان در نقاط مختلف شهر در رفت و آمد باشند.

البته همین رفت و آمدهای زیاد به مناطق مختلف نشان از این دارد که بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بسیار فعال است. در بخش بعدی با جزئیات بیشتری به بررسی بازارکار تعمیرات لوازم خانگی می پردازیم.

معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی 

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بسیار داغ و شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از ده شغل پر درآمد نه تنها در ایران بلکه در جهان است. این امر به دلیل تنوع بالای لوازم الکترونیکی در خانه های همه ماست. این لوازم به دلایل مختلفی دچار مشکل می شوند و در اکثر مواقع تعمیر آنها نسبت به تعویض آنها بسیار به صرفه تر است.

از طرف دیگر خیلی از این وسایل استفاده تقریبا هر روزه دارند و در صورت خرابی افراد مایل هستند هر چه زودتر آنها را تعمیر کنند.لذا بازار کار تعمیرات لوازم خانگی بسیار عالی و این شغل بسیار پرتقاضا می باشد. در قسمت بعد به طور دقیق بررسی می کنیم که چگونه می توان وارد بازارکار تعمیرات لوازم خانگی شد. 

تعمیرات لوازم خانگی در خارج از کشور

شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از شغل های بسیار پردرآمد در ایران و سایر کشورهاست. تعمیرات لوازم خانگی در ترکیه  و شما برای مهاجرت به کشورهای دیگر به یک مدرک فنی و حرفه ای و بین ۳ تا ۵ سال تجربه کاری نیاز دارید.

اما فقط داشتن مدرک و تجربه کافی نیست و شما باید با زبان و فرهنگ و اصطلاحات شغل خودتون به زبان کشور مقصد و روش ارتباط با مشتری نیز تسلط داشته باشید تا بتوانید با خیال آسوده مهاجرت کنید.

پیشرفت های جهش گونه در تکنولوژی ساخت لوازم خانگی باعث شده شغل تعمیرات لوازم خانگی به یک شغل کاملا تخصصی و بروز تبدیل شود. به همین دلیل، شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از بهترین شغل های تخصصی برای مهاجرت می باشد و بازار کار و درآمد آن در خارج از کشور عالی است.

تعمیرات لوازم خانگی در خارج از کشور

تعمیرات لوازم خانگی در کانادا

تعمیرکاران جزو آن دسته از مهاجرانی هستند که می توانند به صورت کاری به کانادا مهاجرت کنند. به سرویس دهندگان لوازم خانگی در طبقه بندی NOC کانادا، کد ۷۳۳۲ تعلق می گیرد و این افراد واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. 

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی

عوامل مختلفی در درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی تاثیرگذار است. تعمیرات لوازم خانگی در ترکیه همانطور که تمام معلمان یا تمام مدیران حقوق یکسانی ندارند، این شرایط برای تعمیرکاران لوازم خانگی هم صادق است.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی به عواملی نظیر مهارت در کار، تنوع در خدماتی که ارائه می دهید، کیفیت کار، مشتری مداری و حتی ساعات و شرایط کاری شما دارد. مثلا برای کسی که یک مغازه دارد و کسی که مغازه ای را اجاره کرده و کسی که به عنوان شاگرد در یک مغازه کار می کند یا کسی که در یک شرکت خدماتی کار می کند تفاوت زیادی در درآمد وجود دارد.

به طور معمول و میانگین درآمد این شغل بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان است. البته تجربه و سابقه نیز در افزایش درآمد شما بسیار تاثیرگذار است و به تدریج درآمد شما در طول زمان افزایش خواهد یافت، هرچند که درآمد شما حتی در ابتدای شروع به کار در این شغل هم مقدار کاملا قابل قبولی خواهد بود.

البته ترفندهایی وجود دارد که شما می توانید سریع تر درآمدتان را افزایش دهید. شما باید تا حد امکان تعمیر قطعات لوازم خانگی را فرا بگیرید تا بتوانید با هزینه کمتر آنها را تعمیر کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید. بعضی تعمیرکاران به دلیل اینکه مهارت کافی در عیب یابی و تعمیر قطعات ندارند مایلند آنها را تعویض کنند و این هزینه بیشتری را به مشتریان تحمیل می کند.

راه دیگر برای افزایش درآمد یک تعمیرکار لوازم خانگی تبلیغات است. بخصوص در چند سال اخیر که شبکه های اجتماعی رواج فراوانی داشته اند، تعمیرکاران لوازم خانگی قادر خواهند بود درآمد قابل توجهی را از تبلیغات و جذب مشتری از فضای مجازی داشته باشند.

البته شاید اولین چالشی که برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی با آن روبرو هستید سرمایه لازم برای ورود به بازارکار تعمیرات لوازم خانگی است که در بخش بعدی آن را به طور کامل و مرحله به مرحله بررسی و موشکافی کرده ایم. 

چگونه تعمیرکار لوازم خانگی شویم

برای اینکه یک تعمیرکار لوازم خانگی شوید لازم است در مرحله اول تعمیرات لوازم خانگی را به صورت اصولی آموزش ببینید. برای یادگیری این مهارت هم می توانید رشته فنی و حرفه ای مربوطه را در دانشگاه بخوانید و هم میتوانید از مسیری بسیار کوتاه تر از طریق آموزشگاه های فنی و حرفه ای اقدام کنید.

بعد از یادگیری مهارت تعمیرات لوازم خانگی لازم است تا مدتی به صورت کارآموزی در یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی یا یک مغازه کار کنید تا تجربه لازم را بدست آورید و فوت و فن ها و ریزه کاری های این شغل را به خوبی فرا بگیرید. البته برای افرادی که پیش زمینه ذهنی در مورد برق و الکترونیک دارند شاید کارآموزی پس از دوره لازم نباشد و این افراد بتوانند مستقیم وارد بازار کار شوند.

آموزش تخصصی پیشنهادی ما به شما: دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی

پس از دوره اما شرایط برای همه یکسان نیست. شما ممکن است به هر طریقی مالک یک مغازه باشید یا مایل باشید یک مغازه اجاره کنید و یا قصد داشته باشید در یک شرکت خدمات فنی شروع به کار کنید. اینکه از چه طریقی پس از یادگیری مهارت ها وارد بازار کار می شوید به شرایط شما بستگی دارد. اما شرایط برای شما هرچه که باشد، بازار کار تعمیرات لوازم خانگی همیشه ظرفیت لازم را برای تعمیرکاران داشته و خواهد داشت.

شاید یکی از اهدافی که از یادگیری حرفه تعمیرات لوازم خانگی دنبال می کنید مهاجرت به کشورهای خارجی باشد ولی از شرایط مهاجرت یا امکان مهاجرت کاری بوسیله این شغل مطمئن نباشید. در قسمت بعد شغل تعمیرات لوازم خانگی در خارج از کشور را تحلیل و بررسی خواهیم کرد. 

سرمایه لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی

برای تخمین سرمایه لازم برای ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی باید نگاهی دوباره به مراحل ورود به بازار کار این شغل داشته باشیم. برای یادگیری این مهارت شما می توانید در یک آموزشگاه فنی و حرفه این ثبت نام کنید که هزینه این کلاس ها برای هر دو بخش تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی و همینطور تعمیرات برد الکترونیکی لوازم خانگی رقمی بین ۳ تا ۴ میلیون تومان خواهد بود.

در مرحله بعد شما نیاز به جایی برای شروع به کار دارید. اگر هزینه اجاره یک مغازه را داشته باشید شرایط برای شما فرق می کند اما اگر مثل خیلی از افراد نتوانید این هزینه را در ابتدای کار فراهم کنید می توانید در یک شرکت خدماتی تعمیرات لوازم خانگی شروع به کار کنید.

هزینه دیگری که بر عهده شما خواهد بود مربوط به ابزار تعمیرات لوازم خانگی می باشد که آن هم هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت و با رقمی در حدود ۵ الی ۷ میلیون تومان می توانید این ابزار را برای شروع کار تهیه کنید. البته این هزینه برای تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی مورد نیاز است و برای تهیه ابزار لازم برای تعمیر برد الکترونیکی لوازم خانگی این هزینه تا دو برابر افزایش می یابد.

شما حتی در صورت داشتن سرمایه لازم برای ورود به بازار کار لوازم خانگی باید ویژگی های شخصیتی و شرایط خود را به طور کامل برای ورود به این بازار کار بررسی کنید و بطور مطمئن وارد این بازار کار شوید. در بخش بعدی ویژگی های یک تعمیرکار لوازم خانگی را شرح داده ایم. 

ویژگی های یک تعمیرکار لوازم خانگی

از جمله ویژگی های یک تعمیرکار لوازم خانگی آموزش اصولی مهارت لازم در رابطه با این شغل است یعنی این فرد باید به خوبی تعمیرات لوازم خانگی را آموزش دیده باشد و به اصول برق و الکترونیک و همینطور کار با ابزار و وسایل آشنا باشد.

همچنین یک تعمیرکار لوازم خانگی باید دائم اطلاعات خود را در مورد تعمیر انواع لوازم خانگی و تکنولوژی های جدید بکار رفته در آنها بروز کند و شاید این مهم ترین چالشی باشد که یک تعمیرکار لوازم خانگی با آن روبروست.

حال که تمام شرایط ورود به بازار کار تعمیرات لوازم خانگی را بررسی کرده ایم باید ببینیم در مرحله آخر برای ورود به بازار کار لوازم خانگی چه ابزار ها و تجهیزاتی نیاز داریم. در بخش بعدی ابزار های مورد نیاز برای تعمیرات لوازم خانگی که شما قبل از ورود به بازار کار باید آنها را تهیه کنید را معرفی کرده ایم. 

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات لوازم خانگی

ابزارهای لازم برای تعمیرات لوازم خانگی خیلی پیچیده نیستند و شامل تجهیزات خاصی نمی شوند. این ابزار شامل موارد زیر می باشند:

  1. سیم چین
  2. فازمتر
  3. انبردست
  4. پیچ گوشتی تخت و چهارسو
  5. آچار فرانسه
  6. آچار پولی کش
  7. آچار الن
  8. چسب برق
  9. روغن لحیم

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات لوازم خانگی

اگر برای تعمیرات برد لوازم خانگی نیز آموزش دیده و مایل به انجام آن باشید وسایل زیر را نیز نیاز دارید:

  1. انبردست مجهز به سیم چین و سیم لخت کن
  2. هویه
  3. ست آچار ستاره ای، مجموعه‌ای از مته های مختلف
  4. مجموعه‌ای از چند پیچ گوشتی و چند چهارسو
  5. دم باریک کوچک با نوک کوچک
  6. دریل دستی کوچک
  7. خمیر قلع
  8. روغن لحیم و شلنگ نسوز
  9. آی سی کش و اسپری فریز
  10. مایع فلکس
  11. اسفنج نسوز و چسب. 

مواردی که در این مقاله بررسی شد عبارتند از: چگونه تعمیرکار لوازم خانگی شویم-معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی-نظر کاربران در مورد شغل تعمیرات لوازم خانگی-درآمد تعمیرات لوازم خانگی-پردرآمدترین شغل تعمیرات-شغل تعمیرات لوازم خانگی-تعمیرات موبایل یا لوازم خانگی -درامد تعمیر لوازم خانگی-راحت ترین شغل فنی-مشاغل فنی پولساز-یادگیری کار فنی-شغل پردرامد مردانه-وسایل لازم برای مغازه تعمیرات لوازم خانگی-بازار تعمیرات لوازم خانگی تهران-شغل فروش قطعات لوازم خانگی-درآمد تعمیرات یخچال-بازار کار تعمیرات 

دوره های آموزشی لوازم خانگی: آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی -  آموزش تعمیر لباسشویی - آموزش تعمیر یخچال - آموزش تعمیر مایکروویو -  آموزش تعمیر تلویزیون  



:: برچسب‌ها: معایب-شغل-تعمیرات-لوازم-خانگی , درامد-ماهانه-تعمیر-لوازم-خانگی , چگونه-تعمیرکار-لوازم-خانگی-شویم , درآمد-تعمیرات-لوازم-خانگی-نی-نی-سایت , نظر-کاربران-در-مورد-شغل-تعمیرات-لوازم-خانگی , وسایل-لازم-برای-مغازه-تعمیرات-لوازم-خانگی , شغل-تعمیرات-لوازم-خانگی , تعمیرات-لوازم-خانگی-در-خارج-از-کشور , تعمیرات-لوازم-خانگی-در-ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 1189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اصغر سیفی

آیا شما هم به دنبال آشنایی با مهمترین و اصلی ترین انواع کد تست گوشی سامسونگ هستید؟ می دانید که مخفی ترین کدهای مربوط به گوشی های سامسونگ مدل گلکسی کدام می باشد؟

از شما دعوت می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در خصوص کد تست سامسونگ اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

 

معرفی کد تست گوشی سامسونگ 

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص خرید گوشی های سامسونگ بایستی به آنها توجه کرد، تست گوشی های موبایل مذکور می باشد چرا که در این صورت از اصل بودن گوشی موبایل مدنظرتان، مطمئن خواهید شد.

 
آموزش تخصصی پیشنهادی ما به شما: آموزش تعمیرات موبایل

 

همچنین شما می توانید تست گوشی را در شرایط مختلف نیز انجام دهید که از مهمترین این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که گوشی از دستتان به زمین افتاده باشد.
  • در صورتی که گوشی در آب افتاده باشد.
  • زمانی که قصد دارید تا گوشی های سامسونگ دست دوم را بخرید
  • زمانی که گوشی تان آسیب دیده و می خواهید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

شما می توانید با وارد کردن کد زیر وارد فضای تست گوشی سامسونگ بشوید. برای اینکار روی کد زیر کلیک کنید:

 

 
کد تست گوشی سامسونگ (ستاره – شارپ- صفر – ستاره – شارپ) : *#۰*#
شماره کد تست گوشی سامسونگ

شماره کد تست گوشی سامسونگ

بعد از شماره گیری کد تست موبایل سامسونگ وارد فضای زیر خواهید شد:

 

صفحه موبایل بعد از وارد کردن کد تست گوشی سامسونگ

صفحه موبایل بعد از وارد کردن کد تست سامسونگ

 

معرفی کد تست ال سی دی گوشی سامسونگ

یکی از مهمترین انواع کد تست موبای سامسونگ را، کد تست نمایشگر گوشی موبایل های سامسونگ شکل داده است به طوری که شما می توانید به کمک این تست، از سالم بودن صفحه ی نمایشگر خود اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که در منوی اصلی مربوط به تست گوشی سامسونگ سه تا گزینه وجود دارد که عبارتند از:

–         آبی

–         سبز

–         قرمز

شما می توانید با کلیک بر روی هر یک از این گزینه ها، وارد تست مدنظرتان شوید. کاربران می توانند با بهره مندی از این تست، به راحتی از سالم بودن صفحه نمایشگر مربوط به گوشی موبایل های سامسونگ خود، مطمئن شوند.

افرادی که دوست دارند تا دقیق ترین اطلاعات را در خصوص کدهای تست مربوط به گوشی سامسونگ، به دست آورند، می توانند چنین فرصت و استثنایی عرضه شده در وب سایت شرکت فنی پویان را از دست نداده و هم اکنون با مراجعه به قسمت آموزشی وب سایت ما، مطالب مدنظر خود را به دست آورند.

ما در این مجموعه به کمک دوستان و متخصصان بسیار با تجربه و حرفه ای خود، سعی داریم تا بهترین خدمات آموزشی را برای شما به ارمغان آوریم. افرادی که در زمینه فروش گوشی موبایل های سامسونگ فعالیت می کنند، می توانند در دوره های آموزشی کد تست گوشی های موبایل مذکور ثبت نام کرده و به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوند.

 

 
مقالات تخصصی پیشنهادی ما به شما: ۶ تا از متداول‌ترین مشکلات گوشی آیفون هشت

 

معرفی کد تست ویبره گوشی سامسونگ

از دیگر اصلی ترین و پرکاربردترین انواع کد تست گوشی سامسونگ ، می توان به کد تست گوشی موبایل های سامسونگ در حالت هشدار لرزشی اشاره کرد. شما می توانید برای بهره مندی از کد تست هشدار لرزشی مذکور، بر روی گزینه ی ویبره کلیک نمایید که در این صورت با یک صفحه سیاه رنگ مواجه می شوید که همزمان با رویت شدن صفحه سیاه، گوشی تان در حالت لرزش واقع گرفته و شما می توانید از سالم بودن حالت هشدار لرزشی گوشی موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

برای اینکه گوشی موبایل خود را از این حالت در بیاورید، می توانید بر روی نمایشگر گوشی کلیک کرده و از این طریق با موفقیت تست هشدار لرزشی موبایل خود را انجام دهید. در بسیاری از مواقع گوشی موبایل های سامسونگ در اثر ضربات مختلف، به حالت هشدار لرزشی تبدیل نمی شوند و در این حالت توصیه می شود که بعد از انجام تست مذکور، گوشی تان را خاموش و روشن کرده و از این طریق دوباره حالت هشدار لرزشی را فعال نمایید.

کاربران می توانند با به خاطر سپردن کدهای تست مربوط به گوشی موبایل های سامسونگ، هیچ گونه هزینه ی اضافه جهت تعمیر گوشی موبایل خود پرداخت نکرده و ایراد به وجود آمده را در زمان مناسبی رفع کنند.

 

معرفی کد تست دوربین گوشی سامسونگ

از اصلی ترین انواع کد تست گوشی سامسونگ ، می توان به کد تست دوربین گوشی موبایل های سامسونگ اشاره کرد که شما می توانید برای تست عملکرد مربوط به دوربین گوشی موبایل خود، بر روی گزینه تست دوربین کلیک کرده و سپس اقدام به عکسبرداری نمایید.

توجه کنید که اگر گوشی تان هنگام عکسبرداری فلش زد، می توانید نتیجه بگیرید که دوربین گوشی سالم بوده و کارایی لازم را دارد. دوربین یکی از مهمترین آپشن های موجود در هر گوشی موبایلی می باشد که بروز کوچکترین ایراد در آن می تواند مشکلات زیادی را برای کاربران گوشی ها به وجود آورند.

شما نیز برای اینکه از سالم بودن دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدنظرتان اطمینان حاصل کنید، می توانید تست مذکور را قبل از خرید گوشی سامسونگ، انجام دهید.

 

معرفی کد تست حسگر گوشی سامسونگ

کد تست حسگر، یکی از ضروری ترین و مهمترین کد تست موبایل سامسونگ می باشد که فرایند مربوط به آن بسیار سخت و پیچیده می باشد و توصیه می کنیم که در صورت بهره مندی و اجرای این تست، توجه و دقت بالایی را داشته باشید.

شما می توانید با کلیک بر روی سنسور حسگرهای مربوط به گوشی موبایل های سامسونگ، شاهد یک سری از ارقام و اعداد باشید که سر درآوردن از این ارقام برای شما کار مشکلی خواهد بود. اما نیازی نیست که با مفهموم این اعداد آشنا شوید.

به زبان ساده تر این اعداد نشان دهنده مشخصات مربوط به حسگر گوشی موبایل تان بوده و شما می توانید با چرخاندن گوشی تان، شاهد تغییر اعداد مربوط در صفحه ی نمایشگر باشید. اگر هنگام حرکت دادن گوشی، ارقام موجود بر روی صفحه تغییر کند، نشان از سالم بودن سنسورها یا حسگرهای مربوط به گوشی موبایل تان می باشد.

در غیر اینصورت می توانید نتیجه بگیرید که حسگرهای گوشی موبایل تان دچار خرابی شده است.

کد تست گوشی سامسونگ برای حسگرها

کد تست حسگرهای گوشی سامسونگ

 

معرفی کد تست تاچ سامسونگ

کد تست لمسی گوشی موبایل های سامسونگ، یکی از مهمترین انواع کد تست گوشی سامسونگ می باشد که شما نیز در صورت وارد شدن ضربه ای به گوشی خود، این تست را انجام دهید تا از سالم بودن لمس و تاچ آن مطمئن شوید.

کاربران می توانند با کلیک بر روی گزینه تاچ، وارد یک برنامه تست لمسی گوشی موبایل های سامسونگ شوند که آیکون مربوط به این گزینه، تعداد مربع بوده که شبیه پنجره باز در کنار یکدیگر واقع شده اند.

حال می توانید هر یک از این مربع ها را به شکل جداگانه لمس نمایید تا رنگ مربوط به این مربع ها رنگ سبز تبدیل شود. اگر تمام مربع ها به رنگ سبز تغییر یافتند، می توانید نتیجه بگیرید که لمس و تاچ گوشی موبایل تان سالم می باشد.

همچنین تا تمام این مربع ها را به رنگ سبز درنیاورید، نمی توانید از برنامه باز شده خارج شوید. توصیه می شود که در بروز مشکلی در عین خروج از برنامه، گوشی خود را نزد تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه ببرید.

کد تست گوشی سامسونگ برای صفحه تاچ

کد تست صفحه تاچ گوشی سامسونگ

معرفی کد تست باتری گوشی سامسونگ

از مهمترین انواع کد تست سامسونگ، کد تست باتری آن است. برای تست باتری گوشی سامسونگ فقط کافیست تا کد دستوری زیر را بگیرید. سپس شروع به تست باتری گوشی بکنید.

کد تست باتری سامسونگ: *#۰۲۲۸#  (ستاره_مربع_۰۲۲۸_مربع)

 

معرفی کد تست سامسونگ در حالت خواب

از دیگر انواع کد تست گوشی سامسونگ می توان به کد تست حالت خواب گوشی موبایل های سامسونگ اشاره نمود که شما می توانید با کلیک بر روی گزینه حالت خواب، از عملکرد صحیح مربوط به این گزینه اطمینان حاصل کنید.

همچنین اگر نگران خاموش نشدن گوشی خود هستید، می توانید باز هم این تست را انجام دهید. تمام گوشی موبایل های سامسونگ، قابلیت انجام تست های مذکور را دارند و همین امر یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به این مدل از گوشی های موبایل می باشد.

شما نیز با حواس جمع و دقت بسیار بالایی، کدهای دستوری را به خاطر سپرده و قبل از خرید گوشی مورد نظر خود، این تست ها را انجام دهید.

 

کد تست گوشی سامسونگ برای مدل Galaxy S4 به بعد

حال که با مهمترین و اصلی ترین انواع کد تست موبایل سامسونگ ، از نزدیک آشنا شدید، می توانید با خیال راحت اقدام به استفاده از بهترین انواع گوشی موبایل های سامسونگ نمایید.

همچنین یک سری از کدهای مخفی برای گوشی موبایل های سامسونگ گلکسی ۳ و گلکسی ۴ وجود دارند که آشنایی شما با این کدهای مخفی می تواند، مزیت های زیادی را برای شما به ارمغان آورد.

شما می توانید بعد از اینکه با اصلی ترین انواع کد تست موبایل سامسونگ آشنا شدید به سراغ کدهای مخفی مربوط به گوشی های مذکور بروید که از اصلی ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توضیحاتکد
کد بررسی نسخه نرم افزار تلفن #۱۲۳۴#*
کد بررسی اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری ۳۶۹#*#۱۲۵۸۰*
کد تست موبایل سامسونگ برای وضعیت باتری (ADC ، خواندن RSSI) #۰۲۲۸#*
کد تست منوی خدمات #۰۰۱۱#*
کد تست گوشی سامسونگ مربوط به حلقه برگشت #۰۲۸۳#*
کد نمایش شماره IMEI و شماره سریال گوشی #۰۶#*
کد تست ناند فلش #۰۳#*
کد تست سرویس usb #۰۸۰۸#*
کد تست سرویس usb #۰۸۰۸#*
کد تست تنظیمات عیب یابی #۹۰۹۰#*
کد تست رشته کارخانه #۷۲۸۴#*
کد تست موبایل سامسونگ برای استاندارد میان افزار دوربین #۳۴۹۷۱۵۳۹#*
کد تست نسخه نرم افزار FTA #۱۱۱۱#*
کد تست اصلی گوشی سامسونگ #*#۰*

 

کد تست گوشی سامسونگ برای مدل Galaxy S3 به قبل

 

 

توضیحاتکد
کد تست گوشی سامسونگ مربوط به تلفن، باتری *#*#۴۶۳۶#*#*
کد بازگرداندن به تنظیمات کارخانه *#*#۷۷۸۰#*#*
کد پاکسازی کامل تلفن و نصب مجدد سیستم عامل ۳۸۵۵#*۲۷۶۷*
کد تست دوربین *#*#۳۴۹۷۱۵۳۹#*#*
کد تست عملکرد دکمه پاور *#*#۷۵۹۴#*#*
کد پشتیبان گیری سریع از تمام پرونده ها *#*#*۶۶۳۲۸۲*۲۵۵*#۲۷۳۲۸۳*#*
کد تست برای سرویس های فعال سامسونگ *#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*
کد تست Wi-Fi *#*#۲۳۲۳۳۹#*#*
کد آدرس وای فای *#*#۲۳۲۳۳۸#*#*
کد تست سریع GPS *#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#*
کد تست بسته loopback *#*#۰۲۸۳#*#*
کد تست صفحه نمایش LCD *#*#*#۰*#*
کد تست گوشی سامسونگ مربوط به صدا *#*#۰۶۷۳#*#*
کد تست روشنایی و لرزش سامسونگ *#*#۰۸۴۲#*#*
کد نمایش ورژن صفحه لمسی سامسونگ *#*#۲۶۶۳#*#*
کد تست صفحه لمسی سامسونگ *#*#۲۶۶۴#*#*
کد تست حسگر مجاورت *#*#۰۵۸۸#*#*
کد نسخه RAM *#*#۳۲۶۴#*#*
کد تست بلوتوث سامسونگ *#*#۲۳۲۳۳۱#*#*
کد تست Field *#*#۷۲۶۲۶۲۶#*#*
کد نمایش آدرس بلوتوث *#*#۲۳۲۳۳۷#*#*
کد نظارت بر سرویس Google Talk *#*#۸۲۵۵#*#*
کد اطلاعات مربوط به PDA، تلفن، سخت افزار و RF *#*۲۶۵۰۴۶۸#*#۴۹۸۶*#*
کد ورژن نرم افزار PDA *#*#۱۲۳۴#*#*
کد نسخه نرم افزار FTA *#*#۱۱۱۱#*#*
کد نسخه سخت افزار FTA *#*#۲۲۲۲#*#*
کد نسخه نرم افزار و اطلاعات بروزرسانی *#*#۴۴۳۳۶#*#*
کد نمایش شماره IMEI و شماره سریال گوشی #۰۶#*
کد تست موبایل سامسونگ برای فعال کردن حالت شماره گیر *#*#۸۳۵۱#*#*
کد تست موبایل سامسونگ برای غیر فعال کردن حالت شماره گیر *#*#۸۳۵۰#*#*

 

برخی از دوره های در حال اجرا در آموزشگاه فنی پویان دوره های آموزش تعمیرات برد ، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و … میباشند. برای اطلاع از تمامی دوره به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

 

 

سوالات پرتکرار

اصلی ترین کد تست گوشی سامسونگ کدام است؟

برای ورود به پنل تست کامل سامسونگ، کد زیر رو شماره گیری کنید. سپس وارد پنل تست میشید. ما در این مقاله تمام بخش های پنل تست سامسونگ رو بهتون یاد دادیم. (ستاره – شارپ- صفر – ستاره – شارپ)

کدوم قسمت های گوشی سامسونگ رو میشه با این کدها تست کرد؟

شما با خوندن این مقاله میتونید تمام قسمت های گوشی سامسونگ رو تست کنید. برخی ازین قسمت ها عبارتند از: تست ال سی دی، تست باتری، تست ویبره، تست دوربین، تست حسگرها، تست تاچ گوشی و ....

 

 
 


:: برچسب‌ها: کد تست گوشی سامسونگ , کد تست ال سی دی سامسونگ , کد تست گوشی اندروید , کد اصل بودن گوشی سامسونگ , کد تست باتری گوشی سامسونگ , علت تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ , کد های مخفی گوشی , کد تست تبلت سامسونگ , کد گوشی سامسونگ , نحوه دیدن سلامت باتری سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()